TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM413 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; pazarlamanın farklı disiplinlerle birlikte ele alınarak ihtiyaçlara uygun yanıtlar verilmesini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, pazarlamanın iletişim alanında kullanılış biçimleri, pazarlama unsurları, etkili iletişim stratejilerinden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tüketicilerin satın alma davranışlarını ve tutumlarını belirleyebilme
E-ticareti tanımlayabilme
Online pazarlama konusundaki ipuçlarını kullanabilme
Firmalar için, müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyebilecek etkili stratejiler hazırlayabilme
Yeni medya mecralarında etkili pazarlama programları organize edebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, Literatür Tarama İletişim kavramı: iletişim süreci ve öğeleri Anlatım, Soru Cevap
2 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama iletişimi kavramı: pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci Anlatım, Soru Cevap
3 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri Anlatım, Soru Cevap
4 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminin gelişmesinde etkili olan faaliyetler Anlatım, Soru Cevap
5 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi araçları Anlatım, Soru Cevap
6 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde reklamın rolü ve faydaları Anlatım, Soru Cevap
7 Kitap Okuma, Literatür Tarama Kişisel satış Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Literatür Tarama Satış tutundurma faaliyetleri Anlatım, Soru Cevap
10 Kitap Okuma, Literatür Tarama Pazarlama halkla ilişkileri Anlatım, Soru Cevap
11 Kitap Okuma, Literatür Tarama Sponsorluk Anlatım, Soru Cevap
12 Kitap Okuma, Literatür Tarama Doğrudan pazarlama Anlatım, Soru Cevap
13 Kitap Okuma, Literatür Tarama Bütünleşik pazarlama iletişiminde kriz yönetimi Anlatım, Soru Cevap
14 Kitap Okuma, Literatür Tarama Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, A. D. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayınları
Odabaşı Y., Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Mediacat Yayınları
Mucuk İ. (2006). Pazarlama İletişimi. Türkmen Kitabevi
Kingsnorth S. (2016). Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. Kogan Page Publishers

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0