TR EN

REKLAMCILIĞA GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT104 REKLAMCILIĞA GİRİŞ 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; reklamcılığa, reklamcılığın amaç ve fonksiyonlarına, reklamcılık türlerine ilişkin genel bir çerçeve çizecek örnekler aracılığıyla öğrenciye reklam kampanya sürecinin ve reklamın amaçlarının açıklanmasıdır.
İçerik: Ders, reklamın özelliklerinin ve temel fonksiyonlarının öğrenilmesi, reklamların sınıflandırılması, reklamın etkilerinin tartışılması, reklam kampanyası oluşum süreci ve reklam çalışmaları hakkında bilgi edinmeyi sağlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklamcılık faaliyetlerinin yapılma amaçlarını anlatma
Reklamın temel amaçlarını; reklamcılığın bilgilendirme, ikna etme, hatırlatma ve değer katma gibi işlevlerini inceleme
Bir reklam kampanyasının nasıl oluşturulacağını açıklama; reklam kampanyasının araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını açıklama
Reklamcılığın reklamcılık ve halkla ilişkiler-tanıtım açısından önemini doğru bir şekilde özetleme
Reklam türlerinin sahip olması gereken özellikleri temel alarak reklam çalışmalarını karşılaştırma
Reklam kavramının gelişim sürecini ve diğer alanlarla ilişkisini açıklama

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kavramının tanımları, reklamcılık ve pazarlama ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-İlgili Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamcılıkta markaların önemi ve yeni tüketim trendleri Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamın amaçlarının ve işlevlerinin ele alınması Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler I Anlatım Soru-cevap yöntemi-tartışma
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda demografik, sosyo-kültürel ve psikolojik faktörler II Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyasının oluşumu ve aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyalarında kullanılan yaratıcı stratejiler ve örnekler Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam kampanyasının amaçları, stratejisi ve bütçesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklam etkinliğinin ölçümü ve değerlendirilmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Türkiye'den ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi-örnek olay değerlendirme-tartışma
13 Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Dünya'dan ödüllü reklam çalışmalarının değerlendirilmesi Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma
14 Literatür taraması Örnek inceleme-Araştırma Makaleleri, Sözlü anlatım, araştırma, örnek olay Farklı mecralardan reklam örnekleri Anlatım Soru cevap Örnek Analizi-örnek olay değerlendirme-tartışma
15 Literatür taraması Örnek inceleme Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık Anlatım Soru cevap Örnek Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları
Babür Tosun (ed.), N. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları
Brewster, A. J., & Palmer, H. H. (2001). Introduction to advertising. The Minerva Group, Inc..
Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge.
Moriarty, S., Mitchell, N. D., Wells, W. D., Crawford, R., Brennan, L., Spence-Stone, R. (2014). Advertising: Principles and practice. Pearson Australia.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
3
2
List the main features of communication in items.
3
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
1
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
1
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0