TR EN

İLETİŞİM KURAMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS210 İLETİŞİM KURAMLARI 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin, iletişim kuramları bilgisine sahip olmasının ötesinde, gerçek yaşam olaylarını iletişim kuramları bağlamında analiz edebilmelerini sağlamak ve mesaj düzenlemede öğrendiği ilkeleri uygulayabilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Bu derste, kuramın ne olduğu ve ne işe yaradığı, bilim kuram ilişkisi, klasik iletişim kuramları,Kitle iletişiminin etkileri, planlı iletişim, enformasyon toplumu,uluslararası iletişim ve küresel kuramlar konuları ele alınır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilim, kuram, araştırma arasındaki ilişkiyi analiz etme becerisine sahip olma.
Gerçek yaşamdaki her türlü gelişme ve değişmenin kuramsal temeli olduğu bilincine sahip olma,
Kuramın bilimin gelişmesinin temeli olduğunun farkındalığına sahip olma
Klasik ve eleştirel kuramlar hakkında bilgi sahibi olma.
içerik üretiminde öğrendiği kuramları uygulama becerisine ve yetkinliğine sahip olma.
Üretilen mesajın izleyici üzerindeki etkisini kuramsal temelde analiz edebilme yetkinliğine sahip olma.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı (temel matematiksel modeller) Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel iletişim modelleri ya da kuramları( Lasswell, Shannon,Osgood,Schramm, Dance). Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri (gündem koyma, bağımlılık, sessizlik sarmalı, enformasyon gedikleri) Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İzleyiciyi Merkez alan modeller ya da kuramlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Eşik bekçiliği ve haber üretim süreci modelleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Planlı iletişim Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Değişim Kuramı Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Çatışma ve değişim kuramları Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya sistemleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
1. Denis McQuail ve Sven Windahl (2005), İletişim Modelleri, Çeviren: Konca Yumlu, 2. Baskı, İmge Yayınevi, Ankara
Morva, O. (2013). Chicago Okulu: Pragmatik Sosyal Teoride İletişimin Keşfi. İstanbul: Doruk Yayınları
3. Severn, Werner J. , James W. Tankard, Wr.(1994), İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Çev: Ali Atıf Bir, Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir.
2. Don Stacks, Mark Hickson, III ve Sidney R. Hill, Jr. (1991), Introduction to Communication Theory, Harcourt Brace Jovanovich, Inc. Saunders College Publishers, USA.
Chomsky, N ve Herman E. S. (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. İstanbul: Aram Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
5
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
3
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
2
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
4
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
3
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0