TR EN

İLETİŞİM ETİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS414 İLETİŞİM ETİĞİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim, iletişimin meslekteki yeri ve önemi ile meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İletişimle ilgili temel kavramlar; medya meslek etiği çalışmaları, mesleki etik kuralları ve mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke esasları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etik kavramını tanır ve medya ortamındaki önemini tartışır.
İş hayatında edindiği görevlerde meslek etiğini uygular.
Verilen örneklerdeki etik türlerini sınıflandırır.
Meslek hayatında karşılaştığı mesleki yozlaşma ve etik dışı davranışların sonuçlarını tahmin eder.
Karşılaştığı bir olayı mesleki etik uygulamaları çerçevesinde açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Grup araştırması Etik nedir? Etik tanımı, iletişim etiği açıklaması, mahremiyet ve etik Anlatım,grup çalışması
2 Literatür tarama, Grup araştırması Etiğin tarihsel gelişimi Anlatım,grup çalışması
3 Literatür tarama, Grup araştırması İletişim ve iletişimin temel özellikleri Anlatım,grup çalışması
4 Literatür tarama, Grup araştırması Etik İlkeleri Anlatım,grup çalışması
5 Literatür tarama, Grup araştırması Basında Etik Anlatım,grup çalışması
6 Literatür tarama, Grup araştırması Basında Etik Anlatım,grup çalışması
7 Literatür tarama, Grup araştırması Türkiye'de basının tarihsel gelişimi Anlatım,grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Grup araştırması Türk basınında etik Anlatım,grup çalışması
10 Literatür tarama, Grup araştırması Televizyon habercilğinde etik Anlatım,grup çalışması
11 Literatür tarama, Grup araştırması Halkla ilişkilerde etik Anlatım,grup çalışması
12 Literatür tarama, Grup araştırması Reklamcılık ve etik Anlatım,grup çalışması
13 Literatür tarama, Grup araştırması Sanal uzay ve etik Anlatım,grup çalışması
14 Literatür tarama, Grup araştırması İletişim etiğinin eleştirisi Anlatım,grup çalışması
15 Literatür tarama, Grup araştırması Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık Anlatım,grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uzun,R.,(2016).İletişim Etiği.Ankara: Dipnot Yayınları
Işık, M.(Ed.) (2013). İletişim ve Etik. KONYA: EĞİTİM.
Konular hakkında akademik makaleler
Arvas,S.İ., (2014) Türk Basınında Etik ve Özdenetim. İstanbul:Beta Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
3
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
2
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 3 24
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 10 10
Seminer 1 10 10
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0