Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT424 | İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencinin medyanın toplum kesimlerini nasıl etkilediğini, toplumsal sistemin her halkasının değişim ve dönüşümünde oynadığı rolü ve etkiyi anlayıp, kavrayarak, ilgili alanda araştırma yapma becerisinin ve tartışma yetisinin ve kamu yararını önceleyen medya ürünleri üretme konusunda bir tutum geliştirmesinin sağlanması ve desteklenmesidir. |
İçerik: | Dersin içeriği; iletişim ve sosyoloji ilişkisi, medyaya kuramsal yaklaşımlar, medya ve toplumsal değişme, medya ve toplumsal hareketlilik, toplumsal bir sistem olarak medya, kültür ve medya, demokrasi siyaset ve medya, medya ve şiddet, reklam, ekonomi ve medya, toplumsal cinsiyet ve medya, insan hakları ve iletişim, yeni iletişim teknolojileri ve toplum, uluslararası iletişim ve küreselleşme, küreselleşme ve kültürel emperyalizm gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Chicago Okulu düşünürlerinden en az 3’er tanesini listeleme |
Kitle iletişim araçlarının sosyolojik boyutunu örnek olaylar üzerinden açıklama |
İletişim sosyolojisinin temel kavramlarından en az 3’ünü açıklama |
Bir vaka çalışması üzerinden medya yapısını eleştirel teori bağlamında analiz etme |
İletişim toplumu değiştirici gücünü eleştirel yaklaşımlar bağlamında değerlendirme |
Medya, kültür, sosyoloji, eğitim vb. konuları toplumsal yapı ve aktörler arası ilişkiler bağlamında değerlendirme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim ve Sosyoloji | sunum Soru-cevap ve tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medyaya kuramsal yaklaşımlar | sunum Soru-cevap ve tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ve Toplumsal Değişme | sunum Soru-cevap ve tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ve Toplumsal Hareketlilik | sunum Soru-cevap ve tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Toplumsal bir sistem olarak medya | sunum Soru-cevap ve tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kültür ve medya | sunum Soru-cevap ve tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Demokrasi, siyaset ve medya | sunum Soru-cevap ve tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ve Şiddet | sunum Soru-cevap ve tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam, Ekonomi ve Medya | sunum Soru-cevap ve tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Toplumsal Cinsiyet ve Medya | sunum Soru-cevap ve tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnsan Hakları ve İletişim | sunum Soru-cevap ve tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni İletişim teknolojileri ve Toplum | sunum Soru-cevap ve tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası iletişim ve küreselleşme | sunum Soru-cevap ve tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küreselleşme ve kültürel emperyalizm | sunum Soru-cevap ve tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Anık, C. (2014). İletişim Sosyolojisi. İstanbul: Derin Yayınları |
Maigret, E. (2012). Medya ve İletişim Sosyolojisi. İletişim Yayınları |
McLuhan, M. (2014). Gutenberg Galaksisi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Adorno, T. W ve Horkheimer, M. (2016). Aydınlanmanın Diyalektiği. İstanbul: KAbalcı Yayınevi |
McQuail, D. (1985). Sociology of mass communication. Annual Review of Sociology, 11(1): 93-111. |
Joel, S. ( 1995). Understanding The Media, A sociology of Mass Communication. hampton Press, Inc.Cresskill, New Jersey |
Waisbord, S. (ed.) ( 2014) Media Sociology: A Reappraisel. Polity Press, Malden/USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
5 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
1 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
1 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
3 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |