Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF109 |
İKTİSADA GİRİŞ I |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin iktisat biliminin dayandığı temel ilkeleri kullanarak tüketicilerin, üreticilerin ve devletin karar mekanizmalarını yorumlayabilmelerini amaçlamaktadır. |
İçerik: |
Dersin İçeriği; ihtiyaç, istek, fayda, değer, fiyat, kıtlık, rasyonellik, fırsat maliyeti gibi iktisadın temelini oluşturan kavramlar, arz ve talep kanunu, piyasa dengesi, esneklikler, hükümetlerin fiyat kontrolleri ve bu kontrollerin piyasa dengesi üzerine etkileri, kardinal ve ordinal yaklaşımlar çerçevesinde tüketici davranışı teorisi, üretim teorisi, üretim maliyetleri, farklı piyasaların işleyişleri, faktör piyasaları ve gelir dağılımı kavramından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İktisadın temel kavramlarını tanımlar. |
Arz-talep kanunu, esneklik ve fiyat kontrolleri gibi kavramları kullanarak piyasa dengesindeki değişimleri açıklar. |
Toplam fayda, marjinal fayda ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak tüketici davranışlarını yorumlar. |
Toplam maliyet, marjinal maliyet ve bütçe kısıtı kavramlarını kullanarak üretici davranışlarını yorumlar. |
Üretim maliyetlerini kullanarak farklı piyasalarda denge oluşumunu yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. |
Tİktisadın doğası |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Talep |
Anlatma, Örnek Olay |
3 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Arz ve piyasa dengesi |
Anlatma, Örnek Olay |
4 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Esneklik |
Anlatma, Örnek Olay |
5 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Tüketici teorisi |
Anlatma, Örnek Olay |
6 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Üretim |
Anlatma, Örnek Olay |
7 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Maliyetler |
Anlatma, Örnek Olay |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Firma teorisi: tam rekabet ve tekel |
Anlatma, Problem Çözme |
10 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Firma teorisi: tekelci rekabet ve oligopol |
Anlatma, Problem Çözme |
11 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Ücret, kira ve kar |
Anlatma |
12 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Düzenleme, düzenlemelerin kaldırılması ve rekabet |
Anlatma |
13 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Çevre |
Anlatma |
14 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Genel değerlendirme |
Anlatma |
15 |
Ders kaynaklarından ilgili bölümün okunması. Güncel ekonomik gelişmelerin takip edilmesi. |
Genel değerlendirme |
Anlatma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Stephen ISON ve Stuart WALL, İktisada Giriş, Çev. Ahmet ÇAKMAK, Suat OKTAR |
Zeynel DİNLER, İktisada Giriş. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2016. |
Ersan Bocutoğlu, Genel İktisada Giriş, Ekin Yayınevi, 5.Baskı, 2020. |
Carl E. CASE, Ray C. FAIR, Sharon E. OSTER, Principles of Economics, Twelfth Edition,2017, Pearson, ISBN-13: 978-1-292-15256-1 |
Erdal M.ÜNSAL, İktisada Giriş, Ankara: BB101 Yayınları, 2016. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
1 |
12 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
5 |
4 |
20 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
2 |
20 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
102 |
|
Genel Toplam |
102 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|