Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT213 | KURUMSAL İLETİŞİM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin bir kurumsal iletişim programı kapsamında kullanılacak olan kurumsal iletişimle ilgili temel kavramları tanıması ve ilgili programların analiz edilmesidir. |
İçerik: | Ders, kurumların yapısını tanıma, paydaşları sınıflandırma, kurumsal iletişimle ilgili kavramları tanıma, müşterilerle kurulan iletişimi yorumlama, kurum içi ve kurum dışı iletişimi karşılaştırma, kurumun hangi paydaşa hangi iletişim biçimi ile yaklaşması gerektiğinin analizi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumsal iletişim kavramını doğru bir şekilde tanımlar |
Kurumsal iletişim aşamalarını bir vaka çalışması üzerinde ana hatlarıyla açıklar |
Bir iletişim programında hedef kitle ve paydaşlar arasındaki iletişimi kurumsal iletişim unsurlarına göre özetler |
Kurumsal iletişimin etkileşim kurması gereken paydaşların en az 4’ünü sınıflandırır |
Bir iletişim programında iletişim engellerini ortadan kaldırabilmek adına literatürde bulunan en az 2 farklı yaklaşımı kullanır |
Geçmişte ünlü kurumların uyguladığı kurumsal iletişim faaliyetlerini analiz eder ve karşılaştırır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ders içeriğinin sunumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsallaşma Süreci, Kurum Kavramı, Kurumların İşlevleri ve Özellikleri, Kurumların Sınıflandırılması, Kurumsallaşma, Kurumların İletişime Yaklaşımı, Kurumsal İletişimin Tanımı ve Kapsamı, Kurumsal İletişimin Tarihçesi, Kurumsal İletişim Alanında Farklı Yaklaşımlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal İletişimin Sınıflandırılması / Bütünleşik Kurumsal İletişim, Kurumsal İletişimin Amaçları ve İşlevleri, Kurumsal İletişim Alanında Kullanılan Unvanlar, Kurumsal İletişimin Organizasyon Şemasındaki Yeri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Paydaş Kavramının Tanımı ve kapsamı, İç ve Dış Paydaşlar, Paydaş Yönetimi, Paydaş Analizi, Paydaşlar ve Kurum Arasındaki İlişki | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumun Öz Kişiliği, Kurumsal Kültür, Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj, Kurumsal İtibar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İç İletişim Kavramı ve Yapısı, İnformel İletişim, Formel İletişim, Kurum dışı iletişim, İşleyiş Açısından Kurumsal İletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Tarihsel Gelişimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kapsadığı Alanlar, Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal Yapı İçindeki Yeri, Sosyal Sorumluluk Kategorileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Reklam, Kurumsal Reklam Türleri, Sponsorluk, Sponsorluğun Kurumsal İletişim Amaçları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumlarda Yazılı İletişim ve Kullanılan Yazılı Araçlar, İşletme Gazetesi, Kurum Dergisi, Broşür, Bilgilendirici Kurum İçi Yazılar, İş Mektupları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim, İnternet, İntranet, Extranet, Sosyal Medya ve Kurumsal İletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ile İlişkiler, Medyanın Bilgi Kaynağı Olarak Kullanılması, Medya ile İlişkilerin Yönetilmesi ve Kullanılan Araçlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kriz Kavramı, Krize Sebep Olan Faktörler ve Krizin Özellikleri, Kriz Türleri, Kriz Yönetimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal İletişim ve Etik, Etik Davranışı Belirleyen Faktörler, İş Etiği, Yönetim Etiği, Kurumsal Etik ve Kurumsal İletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Öyküleme ve Kurumsal İletişim, Hikaye, Hikayenin Temel Bileşenleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akıncı Vural, Z. B. ve Bat, M. (2015). Kurumsal İletişim. İletişim Yayınları |
Savaş, S. (2015). Bütünleşik Kurumsal İletişimin Bir Unsuru Olarak Çerçeveleme. Akdeniz İletişim, 24: 148-167 |
Cowan, D. (2017). Strategic Internal Communication: How to Build Employee Engagement and Performance. Kogan Page |
Steyn, B., ve Puth, G. (2000). Corporate communication strategy. Heinemann. |
Cornelissen, J. P. (2014). Corporate Communication. SAGE publications |
Savaş, S. (2020). İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma. Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi. |
Savaş, S. (2020). Krizleri İtibar Üzerinden Okumak. Şükran Güzin Ilıcak Aydınalp (ed.) Farklı Yönleri ile Kriz ve İletişimi içinde (103-126). Ankara: Nobel Yayınları |
Yusuf Yüksel (2013). Kurumsal İletişim Üzerine: Geçmişi, Bugünü ve Geleceği. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(13), 13-39. |
Elden, M. (2013). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları |
Çakar Mengü, S. (2016). Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar. Derin Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
1 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
1 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
0 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
5 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |