TR EN

MUHASEBE BİLGİ SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ISL338 MUHASEBE BİLGİ SİSTEMLERİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders muhasebe verilerinin saptanması, işlenmesi ve ilgili kişilere iletilmesi süreçlerinde, bilgi teknolojilerinin kullanılmasına ve verilerin analiz edilmesine yönelik temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: Bu ders muhasebe süreci ve bilgi akışı, bilgi yönetimi, teknoloji ve muhasebe ilişkisi, bilgi ve karar verme, muhasebe paket program uygulamaları konuların içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Muhasebe sürecini kullanarak veri ve bilgi akışını özetler.
Teknoloji ve muhasebe ilişkisini paket programlar vasıtasıyla yorumlar.
Paket programlar kullanarak muhasebe verisi hazırlar.
Muhasebe verisinin işletme kararlarına etkisini mali raporlar üzerinden analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. Sistem Kavramı ve Bilgi İşleme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilişimde güncel gelişmeler incelenecek Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgi Kullanımı Örnek olay incelemesi, Soru-Cevap, Tartışma
3 İşletmelerde muhasebe sisteminin organizasyonu incelenecek. Muhasebe Bilgi Sisteminin Temel Yapısı Tartışma, Anlatım, Örnek incelemesi
4 Teknoloji ve Muhasebe İlişkisi üzerin kısa bir değerlendirme hazırlanacak. Teknoloji ve Muhasebe İlişkisi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
5 Veri güvenliği sistemleri ve verinin korunması için kullanılan teknolojiler araştırılacak. Muhasebede Veri Güvenliği Soru-Cevap, Anlatım, Örnek olay incelemesi
6 Ders kaynaklarının ilgili kısımları incelenecek. Kurumsal Kaynak Planlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İşletmelerde raporların hazırlanış süreciyle ilgili akademik makaleler incelenecek. Finansal Raporlar ve Raporlama Sistemi Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Veri tabanlarının muhasebe sistemi için taşıdığı öneme dair bir ödev hazırlanacak. Muhasebe Bilgi Sisteminde Kullanılan Belgeler Anlatım, Örnek olay Beyin Fırtınası
10 Güncel muhasebe yazılımları ve programlarının neler olduğu araştırılacak. Muhasebe Bilgi Sisteminde Kullanılan Defterler ve Kullanımı Anlatım, Tartışma, Örnek Uygulama
11 Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. Muhasebe Paket Programları ve Temel Nitelikleri Anlatım, Problem Çözme
12 İşletmelerde stok yönetiminin nasıl yapıldığına dair görüşme yöntemiyle bir analiz yapılacak. Stok ve Üretim İşlemleri Döngüsü Anlatım, Problem Çözme
13 Borç ve alacak takip işlemlerinin muhasebeleştirilmesi süreci incelenecek. Ödeme ve Tahsilat İşlemleri Döngüsü Anlatım, Problem Çözme
14 E-Ticaret ve muhasebe ilişkisine dair bir araştırma ödevi hazırlanacak. E-Ticaret ve Muhasebe İlişkisi Tartışma, Örnek olay inceleme
15 Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecek. E-Ticaret ve Muhasebe İlişkisi Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ertaş, F.C. (2016), Muhasebe Bilgi Sistemi ve Organizasyonu, Seçkin Yayınları
Marshall, B. R., & Steinbart, P. J. (2017), Accounting Information Systems, Pearson.
Türel, A. (2018), Muhasebe Bilgi Sistemleri, Çağlayan Kitabevi.
Dondurmacı, G.A., & Çınar, A. (2014), Yönetim Bilişim Sistemleri, Papatya Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 2 24
Ödev 9 1 9
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0