TR EN

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT438 BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ 8 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, bütünleşik kurumsal iletişimin bir unsuru olarak bütünleşik pazarlama iletişiminin açıklanması ve öğrencinin bütünleşik pazarlama iletişimi strateji planı yaratması aşamasında altyapı oluşturulmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımlanması, bütünleşik pazarlama iletişimi planı adımlarının açıklanması, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramlarının açıklaması, bütünleşik kurumsal iletişimin unsurlarının listelenmesi, bütünleşik pazarlama iletişimi örneklerinin analizi, bütünleşik pazarlama iletişimi planı yaratılması gibi konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Pazarlama iletişimi karmasında yer alan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış kavramlarından en az 2’sini doğru bir şekilde tanımlama ve aralarındaki farkları ayırt etme
Bir pazarlama iletişimi uygulamasının başarılı olabilmesi için gereken unsurlardan en az 4 tanesini listeleme
Bütünleşik pazarlama iletişimi planı oluştururken paydaşların özelliklerini birbiriyle karşılaştırma
Bir vaka çalışması üzerinden pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirme
İletişim ve hedef kitle seçimi arasındaki bağlantıyı geçmiş örnekler ışığında analiz etme
Bütünleşik pazarlama ve iletişim planlama adımlarını referans alarak iletişim planı oluşturma

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar İletişim kavramı ve halkla ilişkiler Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Reklam ve ilgili kavramlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Bütünleşik pazarlama iletişimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma sektörel araştırmalar Bütünleşik Kurumsal iletişim Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından Reklam Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Kişisel satış Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Satış tutundurma Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Pazarlama halkla ilişkileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Gerilla pazarlama Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar Doğrudan Pazarlama Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Literatür Taraması - sektörel araştırmalar Bütünleşik pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma
13 Literatür Taraması - sektörel araştırmalar Bütünleşik Pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma
14 Sektörel araştırmalar İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması Uygulama Tartışma
15 Sektörel araştırmalar Sınav öncesi tekrar. İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması Uygulama Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). İstanbul: Beta Yayıncılık
Kotler P., Armstrong, g. , (Çev. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri (2018)BETA BASIM YAYIM.
Peltekoğlu, F., Halkla İlişkiler Nedir? 5.Baskı (2017)BETA BASIM YAYIM
Groom, S. A., ve Frei, F. (2008). Integrated marketing communication. Communication research trends, 2(4): 3-43.
Broderick, A., ve Pickton, D. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education UK.
Yeshin, T. (2012). Integrated marketing communications. Routledge.
Theaker, A., Halkla İlişkilerin Elkitabı. MediaCat yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
4
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
4
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
4
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 4 56
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 203
Genel Toplam 203
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0