Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT438 | BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | 8 | 4 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, bütünleşik kurumsal iletişimin bir unsuru olarak bütünleşik pazarlama iletişiminin açıklanması ve öğrencinin bütünleşik pazarlama iletişimi strateji planı yaratması aşamasında altyapı oluşturulmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının tanımlanması, bütünleşik pazarlama iletişimi planı adımlarının açıklanması, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan; reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramlarının açıklaması, bütünleşik kurumsal iletişimin unsurlarının listelenmesi, bütünleşik pazarlama iletişimi örneklerinin analizi, bütünleşik pazarlama iletişimi planı yaratılması gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pazarlama iletişimi karmasında yer alan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış kavramlarından en az 2’sini doğru bir şekilde tanımlama ve aralarındaki farkları ayırt etme |
Bir pazarlama iletişimi uygulamasının başarılı olabilmesi için gereken unsurlardan en az 4 tanesini listeleme |
Bütünleşik pazarlama iletişimi planı oluştururken paydaşların özelliklerini birbiriyle karşılaştırma |
Bir vaka çalışması üzerinden pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirme |
İletişim ve hedef kitle seçimi arasındaki bağlantıyı geçmiş örnekler ışığında analiz etme |
Bütünleşik pazarlama ve iletişim planlama adımlarını referans alarak iletişim planı oluşturma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | İletişim kavramı ve halkla ilişkiler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Reklam ve ilgili kavramlar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma sektörel araştırmalar | Bütünleşik Kurumsal iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Açısından Reklam | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Kişisel satış | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Satış tutundurma | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Pazarlama halkla ilişkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Gerilla pazarlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma - sektörel araştırmalar | Doğrudan Pazarlama | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Literatür Taraması - sektörel araştırmalar | Bütünleşik pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
13 | Literatür Taraması - sektörel araştırmalar | Bütünleşik Pazarlama örnekleri ve kısmi tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi Tartışma |
14 | Sektörel araştırmalar | İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması | Uygulama Tartışma |
15 | Sektörel araştırmalar | Sınav öncesi tekrar. İnternette, Sosyal medyada reklam uygulaması | Uygulama Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tosun, N.B.(ed.), Reklam Yönetimi (2018). İstanbul: Beta Yayıncılık |
Kotler P., Armstrong, g. , (Çev. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri (2018)BETA BASIM YAYIM. |
Peltekoğlu, F., Halkla İlişkiler Nedir? 5.Baskı (2017)BETA BASIM YAYIM |
Groom, S. A., ve Frei, F. (2008). Integrated marketing communication. Communication research trends, 2(4): 3-43. |
Broderick, A., ve Pickton, D. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education UK. |
Yeshin, T. (2012). Integrated marketing communications. Routledge. |
Theaker, A., Halkla İlişkilerin Elkitabı. MediaCat yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
2 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
4 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
2 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
4 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 203 |
Genel Toplam | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |