TR EN

MEDYA ANALİZİ VE ELEŞTİRİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS351 MEDYA ANALİZİ VE ELEŞTİRİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere medya analizinin kuramsal temelleri doğrultusunda medya analiz yöntemlerini tanıtmak, içerik oluştura becerisi kazandırmak ve medyanın etki oluşturma gücünü göstermektir.
İçerik: Dersin içeriğini, medya, medya kuruluşlarının yapısı, medyanın etki oluşturma gücü ve analiz çeşitleri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Medya analizinin temel kavramlarını açıklar.
Örnekler üzerinden söylem analizi ve içerik analizi uygulaması yapabilir.
Güncel ve politik olaylardan yola çıkarak medya ile güç arasındaki ilişkiyi kurabilir.
Göstergebilimsel analiz yönteminin kavramlarını kullanarak analiz yapabilir.
Medya kuruluşlarının yapısı hakkında eleştirel analiz yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Medya Analizinin Kuramsal ve Yöntembilimsel Temelleri Anlatım
2 İnternet ve Literatür Tarama Medya Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnternet ve Literatür Tarama Medyada İçerik Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 İnternet ve Literatür Tarama Medya Kuruluşlarının yapısı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İnternet ve Literatür Tarama İzleyiciler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İnternet ve Literatür Tarama Medyanın etki oluşturma gücü Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İnternet ve Literatür Tarama Tekelleşme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Tutum Oluşturma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İnternet ve Literatür Tarama İçerik Analizi Örnek İnceleme, Soru Cevap
11 İnternet ve Literatür Tarama İçerik Analizi Örnek İnceleme, Soru Cevap
12 İnternet ve Literatür Tarama Söylem Analizi Örnek İnceleme, Soru Cevap
13 İnternet ve Literatür Tarama Söylem Analizi Örnek İnceleme, Soru Cevap
14 İnternet ve Literatür Tarama Göstergebilimsel Analiz Örnek İnceleme, Soru Cevap
15 İnternet ve Literatür Tarama Göstergebilimsel Analiz Örnek İnceleme, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Göksal, A.B. (2008). Medya Analizleri. İstanbul: Nobel Yayınları
Bilgili, C. (2008). Medya Eleştirileri 2008 Küreselleştirme Makinesi: Medya. İstanbul: Beta Yayınevi
Duran, R. (2000). Burası Dünya Polis Radyosu! Global Medya Eleştirileri. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
4
2
List the main features of communication in items.
5
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
3
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
4
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
2
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0