| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
    
    
        
            | BUS103 | FINANCIAL ACCOUNTING I | 1 | 3 | 3 | 7 | 
    
                
                
                    
                        
                            | DERS BİLGİLERİ | 
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
                        
                            | Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                            | Dersin Türü | Zorunlu | 
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | - | 
                        
                            | Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER | 
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. METİN UYAR | 
                        
                            | Ders Ön Koşulu | Yok | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | AMAÇ VE İÇERİK | 
                    
                    
                        
                            | Amaç: | Bu ders öğrencilere bir işletmenin işleyişinde kullanılan temel muhasebe işlemlerini öğretmek için dizayn edilmiştir. Öğrenciler temel muhasebe ilkeleri ve finansal tabloların nasıl hazırlanacağını öğrenirler. | 
                        
                            | İçerik: | Muhasebe I dersi muhasebenin temelleri, tanımları ve türleri le başlar. Ayrıca ticari işlemler, mizan, yevmiye kayıtları ve finansal tabloların hazırlanmasını içeren muhasebe döngüsünü de kapsar. | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                    
                    
                            
                                | Temel muhasebe kavramlarını tanımlar.(define)(1) | 
                            
                                | Muhasebe bilgi sistemlerinin rolünü ve muhasebe fonksiyonlarını açıklar.(explain)(2) | 
                            
                                | Şirketlerin yıllık raporlarından finansal verileri listeler. ( list )(1) | 
                            
                                | KDV hesaplar. (calculate)(2) | 
                            
                                | Mizan, Bilanço ve Gelir Tablosu dahil olmak üzere finansal raporlama ile ilgili kavram ve prosedürleri açıklar.(explain)(2) | 
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            | HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                            | Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
                    
                    
                            
                                | 1 | Literatür Taraması | Muhasebe Tanımı, Türleri, Kullanıcıları ve Kavramları | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 2 | Literatür Taraması | Muhasebede Temel Finansal Tablolar | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 3 | Literatür Taraması | Hesaplar Kavramı ve Hesap Kayıtlarının İşleyişi | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 4 | Literatür Taraması | Çift Taraflı Kayıt Yöntemi Örnek Uygulamalar | Problem Çözümü-Öğrenci Uygulaması | 
                            
                                | 5 | Literatür Taraması | TDHP ve Muhasebe Defterleri | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 6 | Literatür Taraması | Dönen ve Duran Varlıklar | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 7 | Literatür Taraması | Yabancı Kaynaklar ve Özkaynaklar | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 8 | Literatür Taraması | Ticari Mal Hesabı Kayıt yöntemi ve KDV Hesaplaması | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 9 | Literatür Taraması | Gelir Hesapları | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 10 | - | ARA SINAV | - | 
                            
                                | 11 | Literatür Taraması | Gider ve Maliyet Hesapları | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 12 | Literatür Taraması | Muhasebe Süreci | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 13 | Literatür Taraması | Dönem Sonu Kapanış ve Envanter İşlemleri | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 14 | Literatür Taraması | Tüm süreçleri Kapsayan Monografi Örnek | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 15 | Literatür Taraması | Tüm süreçleri Kapsayan Monografi Uygulaması | Anlatım, problem çözme | 
                            
                                | 16 | - | FİNAL | - | 
                            
                                | 17 | - | FİNAL | - | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | KAYNAKLAR | 
                    
                    
                            
                                | Ders notları | 
                            
                                | Sevilengül, O. (2011), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, 16. Baskı, Ankara | 
                            
                                | Çonkar, K. vd.(2010), Genel Muhasebe, Ankara | 
                            
                                | Deegan, C. (2013). Financial accounting theory. McGraw-Hill Education Australia. | 
                            
                                | Kaygusuz S., Alsan Ü, Kepçe N., Genel Muhasebe I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın no:2654 | 
                            
                                | Needles, Belverd E., Powers, Marian, Crosson, Susan V.. (2014). Principles of Accounting (12th ed. pdf ed.). United States: South-Western Cengage Learning. | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
                    
                    
                            
                                | Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 |  | Klasik Sınav | 
                            
                                | DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 |  | Klasik Sınav | 
                            
                                | TOPLAM | 2 | 100 |  |  | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
                    
                    
                        
                            | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                    | Kuramsal | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
                                             |  |  |  |  |  | 5 | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
                                             |  |  |  |  | 4 |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                    | Olgusal | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
                                             |  |  |  | 3 |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                    | Bilişsel | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
                                             |  |  |  |  |  | 5 | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                    | Uygulamalı | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
                                             |  |  |  |  | 4 |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
                                             |  |  |  |  | 4 |  | 
                                    
                                        | 3 | 
                                                Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
                                             |  |  |  |  | 4 |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
                                             |  |  | 2 |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
                                             |  |  | 2 |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
                                             |  |  |  | 3 |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
                                             |  |  |  | 3 |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
                                             |  |  | 2 |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
                                             |  |  |  |  | 4 |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
                                             |  |  | 2 |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
                                             |  | 1 |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            | DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
                    
                    
                            
                                | Ders | 14 | 3 | 42 | 
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
                            
                                | Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 6 | 12 | 
                            
                                | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Okuma | 14 | 1 | 14 | 
                            
                                | Ödev | 14 | 2 | 28 | 
                            
                                | Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Seminer | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Staj | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Uygulama | 14 | 1 | 14 | 
                            
                                | Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
                            
                                | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
                            
                                | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | TOPLAM | 76 | 0 | 174 | 
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                |  | Genel Toplam | 174 |  | 
                            
                                |  | Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 |  | 
                            
                                |  | Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |  |