Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
BUS424 |
AUDIT |
8 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, denetim süreci ve denetim mesleği ile ilgili teorik bilgileri kazandırma, denetim ve kontrol amaç ve hedeflerini açıklama, denetim kanıtı toplama ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilme ve denetim risklerini analiz etme yetisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, Denetim Türleri ve Denetçi Türleri, Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları,
Denetim Süreci, Denetim Kanıtları ve Çalışma Kâğıtları, Denetimin Planlanması
Denetimde Önemlilik, Risk ve Kanıt Kavramları, İç Kontrol, İç Kontrolün İncelenmesi, Kontrol Riski ile Bulma Riski İlişkisi ve Tözel Testler Üzerine Etkisi, Örneklemeye İlişkin Temel Kavramlar, Denetiminde Örnekleme Yaklaşımları, Denetim Döngü Yaklaşımı, Bilanço ve Gelir Tablosu Kalemleri Denetimi, Denetimin Tamamlanması ve Denetim Raporu konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Denetim ile ilgili teorik bilgileri açıklar. |
Denetim mesleğinin Türkiye’deki uygulamalarına ilişkin düzenlemeleri listeler. |
Denetim ve kontrolün amaç ve hedeflerini tanımlar. |
Denetim raporunun ana kısımlarını açıklar. |
Bilanço ve Gelir Tablosu kalemlerine ilişkin kontrol ve tözel testleri uygular. |
Denetimde örneklem oluşturma ve kanıt toplama teknikleri konularında uygulama yapar. |
Denetim riski ve önemlilik konularını analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Türleri ve Denetçi Türleri |
Anlatım-Tartışma |
2 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları |
Anlatım-Tartışma |
3 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Süreci |
Anlatım-Tartışma |
4 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Kanıtları ve Çalışma Kağıtları |
Anlatım-Tartışma |
5 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimin Planlanması |
Anlatım-Tartışma |
6 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimde Önemlilik, Risk ve Kanıt Kavramları |
Anlatım-Tartışma |
7 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İç Kontrol |
Anlatım-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
İç Kontrolün İncelenmesi |
Anlatım-Tartışma |
10 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Kontrol Riski ile Bulma Riski İlişkisi ve Tözel Testler Üzerine Etkisi |
Anlatım-Tartışma |
11 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Örneklemeye İlişkin Temel Kavramlar |
Anlatım-Tartışma |
12 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetiminde Örnekleme Yaklaşımları |
Anlatım-Tartışma |
13 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetim Döngü Yaklaşımı |
Anlatım-Tartışma |
14 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Bilanço ve Gelir Tablosu Kalemleri Denetimi |
Anlatım-Tartışma |
15 |
Ders kitabının ilgili bölümleri |
Denetimin Tamamlanması ve Denetim Raporu |
Anlatım-Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
ERDOĞAN, M., ERDOĞAN, N., CÖMERT, N., UZUN A.K., YILANCI M. (2013) Açıköğretim Fakültesi Denetim Kitabı, Yayın No:1586 , Eskişehir |
Türkiye Bağımsız Denetim Standartları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
6 |
12 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|