Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS112 |
SES VE GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ |
2 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, prodüksiyon öncesi planlama, video için ışıklandırma, video kamera ile çekim ve ses kaydı gibi temel video prodüksiyon becerilerinin geliştirilmesidir. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğinde, televizyon programı yapımcılığı, kamera hareketleri ve resim kompozisyonu, stüdyo programındaki yapım süreci, stüdyo çalışması ve gerekli belgelerin oluşturulması bulunmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir televizyon programı esnasında olması gereken aydınlatma sisteminin özelliklerini açıklar. |
Blue box tekniği, görüşme teknikleri ve dış çekim teknikleri için gerekli olan ekipmanları tanır. |
Çekim esnasında uygun teknikleri uygulayabilir. |
Kamera ve yardımcı ekipmanları ile uygulama yapabilir. |
Interview program çekimini yönetebilir. |
Meslek hayatında çekim teknikleri ile ilgişi karşılaştığı sorunları çözebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş |
Televizyon aydınlatması |
Anlatım, Uygulama |
2 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Televizyon aydınlatması |
Anlatım, Uygulama |
3 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Renkler |
Anlatım, Uygulama |
4 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Renkler |
Anlatım, Uygulama |
5 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Chromakey |
Anlatım, Uygulama |
6 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Chromakey |
Anlatım, Uygulama |
7 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Videotape teknikleri |
Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Videotape teknikleri |
Anlatım, Uygulama |
10 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Interview teknikleri |
Anlatım, Uygulama |
11 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Interview teknikleri |
Anlatım, Uygulama |
12 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Stüdyoda renk kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
13 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Dış çekim |
Anlatım, Uygulama |
14 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Interview program çekimi |
Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
15 |
İnternet ve Literatür Taraması
Örnek video inceleme |
Interview program çekimi |
Anlatım, Uygulama, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Macelli, Joseph V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. İstanbul: İmge Kitabevi |
Freeman, M. (2014). Dijital Görüntü Düzenleme & Özel Efektler. İstanbul: Say Yayınları |
Kılıç, L. (2003). Görüntü Estetiği. İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Bordwell, D. ve Thompson, K. (2008), Film Sanatı, (çev: Ertan Y., E. S. Onat), Ankara: De-Ki Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
13 |
6 |
78 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
184 |
|
Genel Toplam |
184 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|