TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT161 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, iletişim bilimine ait temel bilgileri iletişim sürecine ait ögeler ve anaakım iletişim teorileri çerçevesinde öğrenciye aktarmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini iletişim bilimine ve iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğine dair temel kavramlar, tarihsel süreçte ortaya çıkan ilk iletişim teorilerinden anaakım iletişim teorileri oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim bilimine ait temel kavramları açıklar.
İletişim sürecine ait ögeleri çizerek aktarır.
İletişim türlerini gündelik hayattan örnekler vererek özetler.
Anaakım iletişim teorilerini iletişim sürecine ait ögeler (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) çerçevesinde anlatır.
Kitle iletişim sürecini tarihsel süreçte gelişen temel iletişim modelleri ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş İletişim kavramı ve tanımı Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim süreci ve iletişim sürecinin öğeleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim süreci (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim süreci (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim türleri (sözlü ve sözsüz iletişim) Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim türleri (yazılı ve görsel iletişim) Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İletişim engelleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel iletişim modelleri (Lasswell modeli, Shannon &Weawer modeli) Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel iletişim modelleri (Newcomb’un ABX-Simetri modeli, Co-Oryantasyon modeli) Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel iletişim modelleri (Schramm’ın Kitle İletişim modeli, Riley&Riley modeli) Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Temel iletişim modelleri (Malatzke modeli, Gerbner modeli) Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle iletişimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kitle iletişim süreci ve kitle iletişim teorileri Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi
Orhan Gökçe, İletişime Giriş, Çizgi Kitabevi
Metin Işık, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
2
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
5
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
3
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
5
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
1
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
4
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
2
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
4
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0