TR EN

SENARYO DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS219 SENARYO 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı sinopsis, treatman, storyboard gibi senaryoya ait temel kavramları aktararak öğrenciye öğrendikleri kavramlar çerçevesinde senaryo yazım pratiği yaptırmaktır.
İçerik: Senaryo yazımının temel kavramları (Dramatize etme, bakış açısı karakter yaratma vb.) ve örnek senaryolar ile filmler dersin içeriğini oluşturur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Örnek bir kısa film senaryosu üzerinden senaryonun temel kavramlarını gösterebilir.
Gördüğü senaryo örnekler üzerinden film ve televizyon senaryolarını ayırt edebilir.
Film ve televizyon için senaryo uygulaması yapabilir.
Derste öğrendiği bilgiler kapsamında izlediği bir filmin senaryosunu doğru br şekilde analiz edebilir.
Çatışma, sinopsis, tretman gibi temel senaryo kavramlarını senaryo yazımında kullanabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Görsel/görüntülü öykü anlatımı Anlatım, Soru-Cevap
2 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Öykü anlatma stratejileri/öyküleme teknikleri Anlatım, Soru-Cevap
3 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Örneklerle öyküleme teknikleri (Dramatize etme, bakış açısı, eksilti, temel eksilti) Anlatım, Soru-Cevap
4 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Senaryonun önemli öğeleri (doruk nokta, sürekli ilerleme yasası, sahne ve ayrım) Anlatım, Soru-Cevap
5 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Örneklerle senaryonun önemli öğeleri (giriş, merak öğesi “teaser”, sonuç, mutlu son, flash back) Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
6 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Karakter yaratma stratejileri Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
7 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Bir filmde karakterlerin hareket etmesini sağlayan öğeler Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Diyalog (Konuşma Örgüsü) stratejileri Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
10 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Senaryoda diğer seslerin önemi (müzik, şarkı, çevre sesleri ve gürültüler) Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
11 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Senaryo Formatı Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
12 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Sinopsis, outline, treatman Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
13 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Çekim senaryosu Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
14 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Örnek kısa senaryolar Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
15 İnternet ve literatür tarama Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Genel değerlendirme Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

McKee, R. (2007). Story. İstanbul: Plato Film Yay.
Chion, M. (2003). Bir Senaryo Yazmak. İstanbul: Agora Kitaplığı,
Nash, P. (2013). Kısa Film Senaryosu Yazmak. İstanbul: Kalkedon Yay.,
Truby, J. (2012). Senaryo Anatomisi. İstanbul: Dharma Yay.,
Cooper P., Dancyger D. (2005). Kısa Film Yazmak. İstanbul: Es Yay.,
Akyürek F., Orhon N.(2007). Dizi Senaryosu Yazmak. İstanbul: MediaCat Yay.,
Soydan, M. (2016). Kısa Film Senaryosu Uygulamaları. İstanbul: Agora Kitaplığı

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
1
2
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
1
3
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
4
4
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
4
5
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
3
6
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
2
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
3
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
3
4
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
3
2
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
3
3
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
3
4
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
2
2
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
2
2
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
2
3
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
3
4
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
4
2
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
4
3
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
4
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
5
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
2
6
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
4
2
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
4
3
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
3
4
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
2
2
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
2
3
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
3
4
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 1 9 9
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 8 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0