Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS221 | RADYO VE TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIM YÖNETİMİ | 3 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM TÜRKAVCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı radyo ve televizyonun teknik özelliklerini göz önünde bulundurarak, program tasarımını ve yapım aşamalarını öğrencilere aktararak temel düzeyde radyo ve televizyon programı tasarlayabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini radyo ve televizyon program tasarımı, yapım aşamaları, program metinleri ve uygulamaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Radyo ve televizyon programı üretim aşamalarını uygular. |
Radyo ve televizyon programlarının yapım aşamasını karşılaştırır. |
Radyo ve televizyon programlar için temel düzeyde metin hazırlar. |
Derste aktarılan uygulamalı eğitim sonucunda radyo ve televizyon için program örneği tasarlar. |
Program fikri, önerisi ve bütçe hazırlama konusunda çalışma yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Program ve Format Kavramı, Program ve Format Geliştirme, Yapım-Yönetim Unsurları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Radyo Programcılığında Temel Unsurlar, Hedef Kitle ve Türler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Radyo Programcılığında Metin Yazımı ve Kayıt-Seslendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
4 | İnternet ve Literatür Tarama | Radyodan Podcaste: Podcast İçerik Üretimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Programı Tasarım Aşamaları ve Bütçe | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
10 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
11 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Format ve Program Dosyası Hazırlama: Programın konusu ve format açıklaması, program metni ve akışı, ayrıntılı bütçe, teknik ekip, moodboard, haklar ve izinler hakkında | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
12 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyonda Yayın Öncesi Hazırlık ve Reji | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
13 | İnternet ve Literatür Tarama | Jenerik, Teaser, Fragman, VTR | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
14 | İnternet ve Literatür Tarama | Bant Yayın | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
15 | İnternet ve Literatür Tarama | Canlı Yayın | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kars, N. (2003). Herkesin İzlesin: Televizyon Program Yapalım. İstanbul: Derin Yayınevi |
Aziz, A. (2018). Radyo Yayıncılığı. Ankara: Nobel Yayınları |
Eren, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayınları. |
Sherman, B. (1987), Telecommunication Management, New York: Mcgraw Hill Book Company. |
Mutlu, E. (2008). Televizyonu Anlamak. İstanbul: Ayraç Yayınları. |
Erdoğan, İ (2019). Türkiye’de Televizyon Formatları. İstanbul: Doruk Yayınları |
Özmen, S. (2014). Radyo ve televizyon okumaları. İstanbul: Derin Yayınları. |
O’Donnell, V. (2017). Television critisim. California: Sage Publications. |
Aziz, A. (2006). Televizyon ve Radyo Yayncılığı (Giriş). İstanbul: Turhan Kitabevi |
Özmen, S. (2014). Radyo ve Televizyon Okumaları. İstanbul: Derin Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
2 | |||||
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
4 | |||||
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
2 | |||||
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
3 | |||||
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
5 | |||||
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
3 | |||||
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
3 | |||||
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
2 | |||||
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |