TR EN

RADYO VE TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIM YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS221 RADYO VE TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIM YÖNETİMİ 3 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ERDEM TÜRKAVCI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı radyo ve televizyonun teknik özelliklerini göz önünde bulundurarak, program tasarımını ve yapım aşamalarını öğrencilere aktararak temel düzeyde radyo ve televizyon programı tasarlayabilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini radyo ve televizyon program tasarımı, yapım aşamaları, program metinleri ve uygulamaları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Radyo ve televizyon programı üretim aşamalarını uygular.
Radyo ve televizyon programlarının yapım aşamasını karşılaştırır.
Radyo ve televizyon programlar için temel düzeyde metin hazırlar.
Derste aktarılan uygulamalı eğitim sonucunda radyo ve televizyon için program örneği tasarlar.
Program fikri, önerisi ve bütçe hazırlama konusunda çalışma yapabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Program ve Format Kavramı, Program ve Format Geliştirme, Yapım-Yönetim Unsurları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Radyo Programcılığında Temel Unsurlar, Hedef Kitle ve Türler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Radyo Programcılığında Metin Yazımı ve Kayıt-Seslendirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama
4 İnternet ve Literatür Tarama Radyodan Podcaste: Podcast İçerik Üretimi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Televizyon Programı Tasarım Aşamaları ve Bütçe Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama
10 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama
11 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Televizyon Format ve Program Dosyası Hazırlama: Programın konusu ve format açıklaması, program metni ve akışı, ayrıntılı bütçe, teknik ekip, moodboard, haklar ve izinler hakkında Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama
12 İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma Televizyonda Yayın Öncesi Hazırlık ve Reji Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama
13 İnternet ve Literatür Tarama Jenerik, Teaser, Fragman, VTR Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama
14 İnternet ve Literatür Tarama Bant Yayın Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama
15 İnternet ve Literatür Tarama Canlı Yayın Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kars, N. (2003). Herkesin İzlesin: Televizyon Program Yapalım. İstanbul: Derin Yayınevi
Aziz, A. (2018). Radyo Yayıncılığı. Ankara: Nobel Yayınları
Eren, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayınları.
Sherman, B. (1987), Telecommunication Management, New York: Mcgraw Hill Book Company.
Mutlu, E. (2008). Televizyonu Anlamak. İstanbul: Ayraç Yayınları.
Erdoğan, İ (2019). Türkiye’de Televizyon Formatları. İstanbul: Doruk Yayınları
Özmen, S. (2014). Radyo ve televizyon okumaları. İstanbul: Derin Yayınları.
O’Donnell, V. (2017). Television critisim. California: Sage Publications.
Aziz, A. (2006). Televizyon ve Radyo Yayncılığı (Giriş). İstanbul: Turhan Kitabevi
Özmen, S. (2014). Radyo ve Televizyon Okumaları. İstanbul: Derin Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
2
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
4
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
3
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
5
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
3
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
3
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
2
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 4 20
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 36 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0