Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS361 | MEDYA SOSYOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. SACİDE VURAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersi alan öğrencinin; medyanın, yerel ve küresel düzeyde toplum kesimlerini nasıl etkilediğini, toplumsal sistemin her halkasının değişim ve dönüşümünde oynadığı role, ekonomi, siyaset ve kültürü nasıl etkilediğine ilişkin farkındalık oluşturmasını sağlamaktır . Kamu yararını önceleyen medya ürünleri üretme konusunda bir tutum geliştirmesinin sağlanması ve desteklenmesidir. |
İçerik: | Bu derste, dersi alan öğrencilere; iletişim ve sosyoloji ilişkisi, medyaya kuramsal yaklaşımlar, medya ve toplumsal değişme, medya ve toplumsal hareketler, toplumsal bir sistem olarak medya, kültür ve medya, demokrasi, siyaset ve medya, medya ve şiddet, reklam, ekonomi ve medya, insan hakları ve iletişim, yeni medya (internet) ve ağ toplumu, dijital teknolojiler, birey ve toplum, uluslararası iletişim ve küreselleşme konuları verilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Medya sosyolojisinin inceleme alanının açıklamasını yapabilir. |
Ağ toplumunun oluşmasında sosyal medyanın etkilerini analiz edebilir ve değerlendirmesini yapabilir. |
Medyanın toplum üzerindeki etki boyutlarını analiz ve değerlendirme yapabilir. |
İletişim teknolojilerinin küreselleşmede oynadığı rolü analiz eder ve değerlendirir. |
Medya ile insan hakları arasındaki ilişkinin analiz ve sentezini yapar ve bu ilişkinin basın mesleğinin güvencesi olduğuna ilişkin farkındalığa sahip olur ve analiz edebilir. |
Küresel kültür ile medya ilişkisini analiz eder ve değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | İletişim, Sosyoloji, ve medya sosyolojisi | Anlatım, soru-cevap-tartışma |
2 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Medya üzerine kuramsal yaklaşımlar | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
3 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Medya ve İdeoloji | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
4 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | siyaset ve medya | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
5 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Kültür ve medya- | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
6 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Medya ve şiddet | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
7 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Reklam, Ekonomi ve Medya | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Medya ve Toplumsal Hareketler | Anlatım, Soru- Cevap-tartışma |
10 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | İnsan Hakları ve İletişim* | Anlatım, Soru- Cevap-Tartışma |
11 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Medya ve Modern toplumların gelişimi | Anlatım, Soru- Cevap- Tartışma |
12 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Yeni Medya (internet) ve ağ toplumu | Anlatım, Soru- Cevap- Tartışma |
13 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Kitle iletişim araçları ve demokrasi; Yeniden değerlendirme | Anlatım, Soru- Cevap- Tartışma |
14 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | . Dijital Teknolojiler, Birey ve Toplum | Anlatım, Soru- Cevap- Tartışma |
15 | Referans kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Uluslararası iletişim ve küreselleşme | Anlatım, Soru- Cevap- Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Maigret, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. İstanbul: İletişim Yayınları |
Habermas, Jürgen (2012). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, Çev. Tanıl Bora, Mithat Sancar, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Mannheim, K. (2017). Kültür Sosyolojisi. İstanbul: Pinhan Yayıncılık |
Smith, J. ( 1995). Understanding The Media. New Jersey: Hampton Press, Inc. Cresskill |
Ortak yapıt (2002). Medya, Kültür ve Siyaset, Der. Süleyman İrvan, Ankara: Alp Yayınevi. |
McQuail, D. (1985). Sociology of mass communication. Annual Review of Sociology, 11(1): 93-111. |
Ortak yapıt ( A collection of essays) (2014). Media Dociology: A Reappraisal, E. Silvio Waisbord, Cambridge: Polity Press |
Shoemaker, Pamela J. and Stephen D. Reese ( 2014). Mediating the Message in the 21st Century: A Media Sociology Perspective, London:.Routledge. |
Keane, John (2015). Medya ve Demokrasi, 5. Basım, Çev. Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, |
Ortak yapıt (1991) Mass Media and Society, Ed. James Curran and Michael Gurevitch, London. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
4 | |||||
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
5 | |||||
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
5 | |||||
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
5 | |||||
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
5 | |||||
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
5 | |||||
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 6 | 78 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |