Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS214 | TOPLUMSAL TABAKALAŞMA | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin tabakalaşmaya dair sosyolojik bakış açısını kuramlarla destekleyerek tabakalaşma ve hareketlilik konusuna girişlerini sağlamak; ilerideki sosyoloji alanda yapacakları çalışmalar için kuramsal bir temel hazırlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; sosyolojinin klasik ve çağdaş tabakalaşma ve eşitsizlik kuramları, toplumsal sınıflar, toplumsal hareketlilik, toplumsal cinsiyet, ırk ve etnisite, küreselleşme ve eşitsizlik ve yoksunluk konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Toplumsal tabakalaşmaya dair klasik ve çağdaş sosyoloji kuramlarını bilir. |
Toplumsal tabakalaşmayı kendine özgü teoriler üzerinden tanımlar. |
Toplumsal tabakalaşmayı kuramlarla kuramla ilişkilendirir. |
Toplumsal meseleleri tabakalaşma kuramlarıyla ilişkilendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak okuma | Toplumsal Tabakalaşma Biçimleri | Anlatım, tartışma, soru cevap |
2 | Kaynak okuma | Klasik Tabakalaşma Kuramları | Anlatım, tartışma, soru cevap |
3 | Kaynak okuma | Çağdaş Tabakalaşma Kuramları | Anlatım, tartışma, soru cevap |
4 | Kaynak okuma | Toplumsal Sınıflar, Sosyal Politika, Sosyal Haklar ve Sosyal Devlet | Anlatım, tartışma, soru cevap |
5 | Kaynak okuma | Vatandaşlık, Eşitsizlikler ve Tabakalaşma | Anlatım, tartışma, soru cevap |
6 | Kaynak okuma | Toplumsal Eşitsizlikler, Sınıf ve Yoksulluk | Anlatım, tartışma, soru cevap |
7 | Kaynak okuma | Türkiye’de Toplumsal Tabakalaşmanın Yapısı | Anlatım, tartışma, soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Toplumsal Değişme ve Küreselleşme | Anlatım, tartışma, soru cevap |
10 | Kaynak okuma | Toplumsal Hareketler ve Kuramsal Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, soru cevap |
11 | Kaynak okuma | Yeni Toplumsal Hareketler ve Medya | Anlatım, tartışma, soru cevap |
12 | Kaynak okuma | Feminist Hareketler | Anlatım, tartışma, soru cevap |
13 | Kaynak okuma | Göç Hareketleri | Anlatım, tartışma, soru cevap |
14 | Kaynak okuma | Genel tekrar | Anlatım, tartışma, soru cevap |
15 | Kaynak okuma | Final | Anlatım, tartışma, soru cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Perouse, J. F. (2011). İstanbul’la yüzleşme denemeleri: çeperler, hareketlilik ve kentsel bellek. 3. Baskı, İstanbul: Babil. |
Bora, T. (2011). Taşraya bakmak. İstanbul: İletişim |
Ünal, A.Z. (2014). Toplumda tabakalaşma ve hareketlilik. İstanbul: Birleşik Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
5 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
5 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
5 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
1 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
3 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
1 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
2 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
1 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
1 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 1 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 54 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |