TR EN

PARA VE BANKA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EKF436 PARA VE BANKA 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrenciye finansal aracılar vasıtası ile gerçekleştirilen parasal işlemleri ve etkilerini analiz etme becerisini kazandırır.
İçerik: Para, Banka ve Finansın Temelleri, Kaydi Para Yaratma Süreci, Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu, Para ve Faiz Oranı İlişkisi, Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu ve Türkiye’de Bankacılık gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Para ve Banka ile ilgili temel kavramları açıklar.(explain) (2)
Güncel ekonomik olaylar ve sorunlar hakkında tartışır.(discuss) (2)
Bankacılık sisteminde gerçekleşen krizlerin sebeplerini yorumlar.(interpret) (4)
Faiz ve döviz hareketleri arasındaki ilişkiyi analiz eder.(analyze) (4)
Türkiye ve diğer dünya ülkelerindeki parasal işlemleri analiz eder.(analyze) (4)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma Para Kavramının Genel Çerçevesi, Para Sistemleri, Arz Edilen ve Talep Edilen Para Miktarı Tanımları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Kitap Okuma Para Politikasının Genel Çerçevesi, Para Politikası Amaç ve Araçları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Kitap Okuma Para Politikası Uygulamalarında Gecikme Sorunu, Para Politikasının Ekonomiyi Etkileme Kanalları Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Kitap Okuma Para ve Enflasyon Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Kitap Okuma Merkez Bankacılığı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Kitap Okuma Faiz Oranının Hesaplanması, Belirlenmesi, Risk ve Vade Yapısı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Kitap Okuma Para Talebi Teorileri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Finansal Piyasalar ve Finansal Kurumlar Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Kitap Okuma Döviz Kuru Piyasası Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Kitap Okuma Bankacılık ve Finansal Kurumlar Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Kitap Okuma Uluslararası Parasal İlişkiler Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
13 Kitap Okuma Alternatif Para Politikası Stratejileri Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
14 Kitap Okuma Finansal Krizler Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
15 Kitap Okuma GENEL TEKRAR Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yıldırım, D. Ç. ve Çevik, E. İ. (2018). Para Bankacılık ve Finansal Sistem. Ekin Yayınevi, Bursa
Orhan, Z. O. Ve Erdoğan, S. (2013). Para Politikası. Umuttepe Yayınları. Kocaeli.
Paya, M.(2002). Para Teorisi ve Para Politikası. Filiz Kitabevi. İstanbul 2002

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 9 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0