Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM419 | HAVACILIKTA PROJE YÖNETİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste havacılıkta proje seçimi, projelerin organizasyonu, kapsam, zaman ve maliyetlerini tanımlayabilme, planlayabilme ve bilgisayar yazılımları desteğiyle projeleri programlama ve yönetme yeteneğini geliştirme amacıyla proje yönetiminin temel ilkelerini ele almak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Havacılıkta proje yönetimine giriş, havacılıkta proje yönetiminin organizasyonu, proje yönetiminde haberleşme proje yönetiminde yönetim yeteneklerinin geliştirilmesi, projelerde optimal kaynak kullanımı, planlama kavramı ve özellikleri, insan faktörünün zihinsel ve bedensel açıdan değerlendirilmesi / projede görev dağılımı, kaynaklar (finans, işgücü, donanım, vb.) açısından proje değerlendirilmesi, proje, yönetiminde kullanılan başlıca teknikler, proje yönetiminde bilgisayar uygulamaları, havacılık projelerinde kalite yönetimi, proje yönetiminde sorunlar ve giderilmesi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havacılıkta proje yönetimine ilişkin kavramları tanımlar. |
Havacılıkta proje yönetiminin temel ilkelerini açıklar. |
Havacılık projelerinde meydana gelen sorunlar için çözümler üretir. |
Havacılık projelerini optimum kaynak kullanımı, finans, işgücü gibi konular açısından inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılıkta Proje Yönetimine Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılıkta Proje Yönetiminin Organizasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Proje Yönetiminde Haberleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Proje Yönetiminde Yönetim Yeteneklerinin Geliştirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Projelerde Optimal Kaynak kullanımı, planlama kavramı ve özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | İnsan Faktörünün Zihinsel ve Bedensel Açıdan Değerlendirilmesi / Projede Görev Dağılımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kaynaklar (Finans, İşgücü, Donanım, vb.) Açısından Proje Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Kaynaklar (Finans, İşgücü, Donanım, vb.) Açısından Proje Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Proje Yönetiminde Kullanılan Başlıca Teknikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Proje Yönetiminde Bilgisayar Uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılık Projelerinde Kalite Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Proje Yönetiminde Sorunlar ve Giderilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılıkta Proje Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılıkta Proje Yönetimi Üzerine Vaka Çalışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Alnıak, M.O. (2011), Proje Yönetimi, Beta, İstanbul |
Harris, Jean. (2007) Proje Yönetimi, (Çev. Zaman, M.), Hayat Yayınları, İstanbul |
Flouris, T. G., & Lock, D. (2016). Managing Aviation Projects from Concept to Completion. Routledge. |
Flouris, T. G., & Lock, D. (2016). Aviation project management. Routledge. |
Owen, D. (2006). Air accident investigation. Patrick Stephens Limited. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |