TR EN

YENİ MEDYA EKONOMİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM315 YENİ MEDYA EKONOMİSİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilerin yeni medyanın sosyal ve kültürel boyutlarının yanı sıra ekonomik boyutlarını da analiz edebilmelerini sağlayabilmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriğini ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının ekonomi-politik açıdan ele alınması, ekonomiye dair temel kavramlar, ekonomi teorileri, küreselleşme, tekelleşme kavramları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ekonomiye dair temel kavramları tanımlayabilme
Medya kuruluşlarını, medyanın ürettiği içeriği sermaye/sahiplik yapısına göre değerlendirebilme
Medya sektöründeki istihdam durumunu, çalışma koşullarını, ekonomik yapıyı kavrayabilme
Geleneksel medya ve yeni medyayı ekonomik açıdan karşılaştırabilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap Okuma, Literatür Tarama EKONOMİNİN TANIMI VE EKONOMİNİN TEMEL KAVRAMLARI Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
2 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA EKONOMİSİ KAVRAMI, MEDYA EKONOMİSİNİN GELİŞİMİ, MEDYA EKONOMİSİNDE KULLANILAN TEORİ VE MODELLER Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
3 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA EKONOMİSİNDE KULLANILAN TEORİ VE MODELLER (DEVAM), MEDYA EKONOMİSİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
4 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA SEKTÖRÜNÜN ÜRÜN VE ÜRETİM YAPISI Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
5 Kitap Okuma, Literatür Tarama MAKRO EKONOMİK KOŞULLARIN MEDYA EKONOMİSİNE ETKİLERİ, MEDYA SEKTÖRÜNÜN PİYASA YAPISI Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
6 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA SEKTÖRÜNÜN REKABET YAPISI Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
7 Kitap Okuma, Literatür Tarama KÜRESEL MEDYA POLİTİKALARI VE BÜYÜME MODELLERİ Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA ENDÜSTRİSİ VE YENİ MEDYA Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
10 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA ENDÜSTRİSİ VE SOSYAL MEDYA Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
11 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA EKONOMİSİNDE TEMEL EĞİLİMLER: YENİ MEDYA EKONOMİSİ Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
12 Kitap Okuma, Literatür Tarama İNTERNETİN TİCARİLEŞTİRİLMESİ VE ULUSLARARASI VERİ AKIŞLARI Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
13 Kitap Okuma, Literatür Tarama AĞ EKONOMİSİ VE İNTERNET Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
14 Kitap Okuma, Literatür Tarama İNTERNETTE GELENEKSEL MEDYA Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
15 Kitap Okuma, Literatür Tarama MEDYA ENDÜSTRİSİNİN GELECEĞİ Anlatım, Tartışma, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baytar, O., (2013), Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Kitabevi.
Aytekin, M., (2016); Medya Endüstrisi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları.
Başaran F., H. Geray (der.) (2016); İletişim Ağlarının Ekonomisi, Ankara: Ütopya Yayınları.
Cengiz A. (ed.) (2020); Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Ankara: Nobel Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
Students act ethically impartial in their research studies.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0