Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YEM315 | YENİ MEDYA EKONOMİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KAMİL KAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin yeni medyanın sosyal ve kültürel boyutlarının yanı sıra ekonomik boyutlarını da analiz edebilmelerini sağlayabilmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriğini ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının ekonomi-politik açıdan ele alınması, ekonomiye dair temel kavramlar, ekonomi teorileri, küreselleşme, tekelleşme kavramları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ekonomiye dair temel kavramları tanımlayabilme |
Medya kuruluşlarını, medyanın ürettiği içeriği sermaye/sahiplik yapısına göre değerlendirebilme |
Medya sektöründeki istihdam durumunu, çalışma koşullarını, ekonomik yapıyı kavrayabilme |
Geleneksel medya ve yeni medyayı ekonomik açıdan karşılaştırabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | EKONOMİNİN TANIMI VE EKONOMİNİN TEMEL KAVRAMLARI | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA EKONOMİSİ KAVRAMI, MEDYA EKONOMİSİNİN GELİŞİMİ, MEDYA EKONOMİSİNDE KULLANILAN TEORİ VE MODELLER | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA EKONOMİSİNDE KULLANILAN TEORİ VE MODELLER (DEVAM), MEDYA EKONOMİSİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA SEKTÖRÜNÜN ÜRÜN VE ÜRETİM YAPISI | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MAKRO EKONOMİK KOŞULLARIN MEDYA EKONOMİSİNE ETKİLERİ, MEDYA SEKTÖRÜNÜN PİYASA YAPISI | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA SEKTÖRÜNÜN REKABET YAPISI | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | KÜRESEL MEDYA POLİTİKALARI VE BÜYÜME MODELLERİ | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA ENDÜSTRİSİ VE YENİ MEDYA | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA ENDÜSTRİSİ VE SOSYAL MEDYA | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA EKONOMİSİNDE TEMEL EĞİLİMLER: YENİ MEDYA EKONOMİSİ | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | İNTERNETİN TİCARİLEŞTİRİLMESİ VE ULUSLARARASI VERİ AKIŞLARI | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | AĞ EKONOMİSİ VE İNTERNET | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | İNTERNETTE GELENEKSEL MEDYA | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Kitap Okuma, Literatür Tarama | MEDYA ENDÜSTRİSİNİN GELECEĞİ | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baytar, O., (2013), Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış, Konya: Çizgi Kitabevi. |
Aytekin, M., (2016); Medya Endüstrisi, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları. |
Başaran F., H. Geray (der.) (2016); İletişim Ağlarının Ekonomisi, Ankara: Ütopya Yayınları. |
Cengiz A. (ed.) (2020); Dijital Medyanın Ekonomi Politiği, Ankara: Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
||||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
||||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
||||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
||||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
||||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
||||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
||||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
||||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
||||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |