Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS451 | GÖÇ ETNİSİTE VE KİMLİK | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NAZAR BAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencinin göç, etnisite ve kimlik kavramlarını tanımlamasını ve kavramasını, göç olgusu ile ilgili kuramları öğrenmesini ve analiz etmesini, göç olgusunu ortaya çıkaran faktörleri bilmesini ve sonuçlarını analiz etmesini, Türkiye’de ve Dünyada yaşanan göç olgusunu değerlendirmesini, göç ile etnisite, göç ile kimlik ve etnisite ile kimlik ilişkisini analiz etmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; Göç ile ilgili temel kavramlar, Göç olgusu ve kuramları/ Göç olgusunu ortaya çıkaran dinamikler, Göç türleri (İç ve Dış göç), Göç-kentleşme ve modernleşme ilişkisi, Türkiye’de ve Dünyada yaşanan göçler, Küresel göç hareketleri; Etnisite ve Kimlik kavramları, Kimliği belirleyen faktörler, Göç, etnisite ve kimlik ilişkisi, Etnisite ve kimlik tartışmaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Göç, etnisite ve kimlik kavramlarını tanımlar. |
Göç olgusu ile ilgili kuramları açıklar. |
Türkiye’de ve Dünyada yaşanan göç olgusunu yorumlar. |
Göç ile etnisite, göç ile kimlik ve etnisite ile kimlik ilişkisini analiz eder. |
Göç, etnisite ve kimlik kavramları arasındaki ilişkiyi sorgular. |
Göç olgusunu ortaya çıkaran dinamikleri sonuçlarıyla birlikte değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Göç ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kaynak Okuma | Göç olgusu ile ilgili kuramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kaynak Okuma | Göç türleri (iç ve dış göçler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kaynak Okuma | Göç, kentleşme ve modernleşme ilişkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kaynak Okuma | Küresel göç hareketleri Türkiye'de yaşanan göçler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kaynak Okuma | Dünyada yaşanan göçler:Küresel Göçler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kaynak Okuma | Göçmenler ve yeni toplumsal yapı (Toplumsallaşma, bütünleşme, asimilasyon, uyum) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma | Ulus, etnisite ve kimlik kavramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Kaynak Okuma | Diaspora, kültürel kimlik, Etnik Kimlik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Kaynak Okuma | Göç, etnisite ve kimlik ilişkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Kaynak Okuma | Türkiye’de göç, etnisite ve kimlik tartışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Kaynak Okuma | Ödev sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kaynak Okuma | Ödev sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Kaynak Okuma | Genel tekrar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Adıgüzel, Yusuf. (2016) Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları |
Aslanoğlu, Rana. (1998) A., Kent, Kimlik ve Küreselleşme. Bursa: Asa Kitabevi |
Balcıoğlu, İbrahim. (2007) Sosyal Psikolojik Açıdan Göç. İstanbul: Elit Kültür Yayınları |
Bruineen, Martin Van. (2000) Kürtlük, Türklük Alevilik (Etnik ve Dinsel Kimlik Mücadeleleri). (Çev. Hakan Yurdakul) İstanbul: İletişim Yayınları |
Canatan, Kadir. (1990). Göçmenlerin Kimlik Arayışı İstanbul: Endülüs Yayınları |
Chanbers, Ian. M(2014) Göç, Kültür, Kimlik. (Çev. Mehmet Beşikçi-İsmail Türkmen) İstanbul:Ayrıntı Yayınları |
Kurtuluş, Hatice.(2012) “Mekanda Billurlaşan Kentsel Kimlikler: İstanbul’da Yeni Sınıfsal Kimlikler ve Mekansal Ayrışmanın Bazı Boyutları”, Doğu Batı Dergisi (Kimlikler), Yıl 6, Sayı 23, 3. Baskı, Ankara: Doğu Batı Yayınları |
Uzun, Turgay. (2012) “Ulus, Milliyetçilik ve Kimlik Üzerine Bir Değerlendirme”, Doğu Batı Dergisi (Kimlikler), Yıl 6, Sayı 23, 3. Baskı, Ankara: Doğu Batı Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
4 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
4 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
5 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
3 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
4 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
2 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
2 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
3 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
1 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |