Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS368 | ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin sosyolojik bakış açısını kuramlarla destekleyerek sosyoloji kuramlarına girişlerini sağlamak; ilerideki sosyoloji alanda yapacakları çalışmalar için kuramsal bir temel hazırlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; sosyolojinin çağdaş kuramları, Post-Yapısalcılık, Yapısökümcülük, Feminist Teori, Sömürge Sonrası Teori, küreselleşme ve kültür, Yapı ve Aktör, Sosyal Hareketler, Kent ve Gündelik hayat hakkında ders anlatımı ve sunumlar oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çağdaş Sosyoloji kuramlarını bilir. |
Sosyolojik kavramları kuramsal biçimde tanımlar, kuramlarla ilgili örneklendirir. |
Sosyolojik olguları kuramsal karşılaştırmalar üzerinden açıklar. |
Sosyolojik kavramları kuramla ilişkilendirir. |
Kuramsal yapılarla toplumsal gerçeklik arasında bağlantı kurar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin Tanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kaynak okuma | Sosyolojik Kuramın Yapısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kaynak okuma | İşlevselcilik ve Yapısal İşlevselcilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Kaynak okuma | Batı Marksizmi ve İdeoloji | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Kaynak okuma | Çatışma Teorisi 1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Kaynak okuma | Çatışma Teorisi 2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kaynak okuma | Gündelik Hayat Kuramları 1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Gündelik Hayat Kuramları 2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Kaynak okuma | İlişkisel Sosyoloji | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Kaynak okuma | Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Kaynak okuma | Modernlik ve Postmodernlik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Kaynak okuma | Modernlik ve Postmodernlik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kaynak okuma | Toplumsal Değişme ve Küreselleşme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Kaynak okuma | Genel değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ritzer, G. (2012). Sosyoloji Kuramları. 1. Baskı, İstanbul: Deki. |
Kongar, E. (2007). Toplumsal Değİşme Kuramları ve Türkİye Gerçeğİ. İstanbul: Remzİ Kİtabevİ. |
Poloma, M. M. (1993). Çağdaş Sosyoloji Kuramları.(Çev. Hayriye Erbaş). Ankara: Gündoğan Yayınları. |
Rİtzer, G. & Stephİsky,J. (2019). Sosyolojİ Kuramları. (Çev. Himmet Hülür). Ankara: De Kİ Basım Yayım. |
Slattery, M. (2007). Sosyolojİde Temel Fİkİrler. (Çev. Ümit Tatlıcan ve Gülhan Demİriz). Bursa: Sentez Yayıncılık. |
Swingewood, A. (2010). Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Wallance, R. A. (2012). Çağdaş Sosyoloji Kuramları.(Çev. M. Ramİ Ayas ve Leyla Elburuz). Ankara: Doğu Batı yayınları. |
Waters, M. (2008). Modern Sosyoloji Kuramları. İstanbul: Gündoğan Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
5 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
5 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
5 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
1 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
4 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
1 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
1 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
2 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
3 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |