TR EN

ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOS368 ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ TEORİLERİ II 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KAMİL KAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NAZAR BAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin sosyolojik bakış açısını kuramlarla destekleyerek sosyoloji kuramlarına girişlerini sağlamak; ilerideki sosyoloji alanda yapacakları çalışmalar için kuramsal bir temel hazırlamaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; sosyolojinin çağdaş kuramları, Post-Yapısalcılık, Yapısökümcülük, Feminist Teori, Sömürge Sonrası Teori, küreselleşme ve kültür, Yapı ve Aktör, Sosyal Hareketler, Kent ve Gündelik hayat hakkında ders anlatımı ve sunumlar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çağdaş Sosyoloji kuramlarını bilir.
Sosyolojik kavramları kuramsal biçimde tanımlar, kuramlarla ilgili örneklendirir.
Sosyolojik olguları kuramsal karşılaştırmalar üzerinden açıklar.
Sosyolojik kavramları kuramla ilişkilendirir.
Kuramsal yapılarla toplumsal gerçeklik arasında bağlantı kurar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin Tanımı Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Kaynak okuma Sosyolojik Kuramın Yapısı Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Kaynak okuma İşlevselcilik ve Yapısal İşlevselcilik Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Kaynak okuma Batı Marksizmi ve İdeoloji Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Kaynak okuma Çatışma Teorisi 1 Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Kaynak okuma Çatışma Teorisi 2 Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Kaynak okuma Gündelik Hayat Kuramları 1 Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma Gündelik Hayat Kuramları 2 Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Kaynak okuma İlişkisel Sosyoloji Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Kaynak okuma Yapısalcılık ve Post Yapısalcılık Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Kaynak okuma Modernlik ve Postmodernlik Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Kaynak okuma Modernlik ve Postmodernlik Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Kaynak okuma Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Kaynak okuma Genel değerlendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ritzer, G. (2012). Sosyoloji Kuramları. 1. Baskı, İstanbul: Deki.
Kongar, E. (2007). Toplumsal Değİşme Kuramları ve Türkİye Gerçeğİ. İstanbul: Remzİ Kİtabevİ.
Poloma, M. M. (1993). Çağdaş Sosyoloji Kuramları.(Çev. Hayriye Erbaş). Ankara: Gündoğan Yayınları.
Rİtzer, G. & Stephİsky,J. (2019). Sosyolojİ Kuramları. (Çev. Himmet Hülür). Ankara: De Kİ Basım Yayım.
Slattery, M. (2007). Sosyolojİde Temel Fİkİrler. (Çev. Ümit Tatlıcan ve Gülhan Demİriz). Bursa: Sentez Yayıncılık.
Swingewood, A. (2010). Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi. (Çev. Osman Akınhay). İstanbul: Agora Kitaplığı.
Wallance, R. A. (2012). Çağdaş Sosyoloji Kuramları.(Çev. M. Ramİ Ayas ve Leyla Elburuz). Ankara: Doğu Batı yayınları.
Waters, M. (2008). Modern Sosyoloji Kuramları. İstanbul: Gündoğan Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
5
2
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
5
3
Students compare sociological theories with reference to social problems.
5
4
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
1
5
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
4
2
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
1
2
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
1
3
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
2
2
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
3
3
Students act ethically impartial in their research studies.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 182
Genel Toplam 182
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0