Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOS117 |
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM DERİN SAĞLAM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencinin sosyal antropolojinin nasıl bir bilim olduğunu, inceleme alanını, temel ilkelerini, yaklaşım ve yöntemlerini öğrenmesi ve antropolojinin kültür aşırı yaklaşımını benimseyerek faklı kültürleri anlamasını ve bu farklı kültürlere saygı duymasını sağlamaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğini Antropolojinin ne olduğu ve alt dallarıyla olan ilişkileri, alanda kullanılan kuramlar, diğer bilimlerle ilişkileri ve insanlığın kronolojik izleri, etnisite, evlilik, sosyal davranış, toplumsallaşma, ahlaki gelişim, metodoloji, kültür ve kültürel değişim kavramlarının incelenmesi, beden pratiklerine bakış ve antropolojinin arkeolojik ve sanatsal kalıntılar üzerinden değerlendirilmesi ve alanla ilgili örneklemelerin incelendiği çağdaş filmlerin izlenerek tartışılması oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Antropoloji bilimini diğer sosyal bilimlerden ayırt edilmesini mümkün kılan temel konuları ve kavramları bilir. |
Kültürün insan davranışı üzerindeki etkilerini örnekler yoluyla bağıntılar kurarak tanımlar. |
İnsanlık tarihini ve kültürleri geniş bir bakış açısıyla tanır. |
Cinsiyet rolleri, aile, evlilik gibi konuların kültürler arası farklılıklar içerisinde oluşma sürecini açıklar. |
Antropolojik bakış açısıyla günümüz modern toplumlar arasındaki sosyal ve kültürel farklılıkları ve benzerlikleri ayırt eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Antropolojinin bilim olarak doğuşu |
Anlatım |
2 |
Okuma - Araştırma |
Antropolojik Kuramlar ve alt disiplinler |
Anlatım |
3 |
Okuma - Araştırma |
Diğer bilimlerle olan ilişkiler ve insanın kronolojik izleri |
Anlatım / Tartışma |
4 |
Okuma - Araştırma |
Dil ve İletişim |
Anlatım / Tartışma |
5 |
Okuma - Araştırma |
Etnisite – Evlilik – Sosyal Davranış |
Anlatım / Örnek Olay ve Tartışma |
6 |
Okuma - Araştırma |
Toplumsallık – Ahlaki Gelişim |
Anlatım / Tartışma |
7 |
Okuma - Araştırma |
The Other Lamb (opsiyonel)
Film değerlendirmesi |
Anlatım / Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma - Araştırma |
Antropolojik metodoloji |
Örnek Olay ve Tartışma |
10 |
Okuma - Araştırma |
Kültür ve Kültürel Değişim |
Anlatım / Tartışma |
11 |
Okuma - Araştırma |
Kültür ve Kültürel Değişim II |
Anlatım / Tartışma |
12 |
Okuma - Araştırma |
Geçmişten günümüze beden pratikleri |
Örnek Olay ve Tartışma / Bireysel Çalışma |
13 |
Okuma - Araştırma |
Antropolojik ve Arkeolojik Buluntular |
Anlatım / Tartışma |
14 |
Okuma - Araştırma |
Midsommar (Opsiyonel)
Film incelemesi |
Anlatım / Tartışma |
15 |
- |
Genel Tekrar |
Anlatım / Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
William A. Haviland, Kültürel Antropoloji, Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu, Kaktüs Yayınları, 2008. |
Conrad Philip Kottak, Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış, Ütopya Yayınları, 2008. |
Serena Nanda, Richard L. Warms. (2007). Cultural Anthropology. Thomson Wadsworth |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
|
1 |
|
|
|
|
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
6 |
72 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|