Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY218 | REKREASYONDA İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER | 4 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, rekreasyon halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetleri veya hizmetleri için strateji geliştirmeyi öğretmektir. |
İçerik: | Halkla ilişkiler tanımları, rekreasyon işletmelerinde halkla ilişkiler planlaması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. |
Öğrenciler halkla ilişkiler disiplininde araştırmayı açıklayabilecektir. |
Öğrenciler kurumsal/kurum içi halkla ilişkiler ve yöntemlerini değerlendirebilecektir. |
Öğrenciler rekreasyonda halkla ilişkiler ile ilgili örnek olayları tartışabilecektir. |
İletişim ve iletişimin öğeleri ile ilgili kavramları tanımlar. İletişimin unsurları açıklar |
Spor işletmelerinin tanıtım faaliyetlerini yürütürken kitle iletişim araçlarını kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, İletişim kavramı ve özellikleri | Anlatım |
2 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | İletişim türleri, sözlü ve sözsüz iletişim | Anlatım |
3 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Halkla ilişkilerin tanımı ve gelişimi hakkında genel bilgiler | Anlatım |
4 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Halkla ilişkilerin yöntem ve araçları | Anlatım |
5 | Literatür Tarama | Halkla ilişkilerde yüz yüze ve kitlesel iletişim | Anlatım, Tartışma |
6 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Spor örgütlerinde halkla ilişkilerin önemi ve fonksiyonları | Anlatım, Tartışma |
7 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Sporda halkla ilişkilerin uygulama alanları | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Konuyla ilgili örnek Olayların incelenmesi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Spor örgütlerinde kriz yönetimi kavramı ve özellikleri, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Spor örgütlerinde kurumsal itibar kavramı ve kimlik, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Sporda reklam, sponsorluk ve özellikleri, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
13 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Kamuda yer alan spor kuruluşlarında halkla ilişkiler, öğrenci proje sunumu | Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama | Özel spor kuruluşlarında halkla ilişkiler, öğrenci proje sunumlarının değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama | Spor sektöründe Halkla ilişkiler kampanyalarını hazırlama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öğretim elemanı ders notları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 51 |
Genel Toplam | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |