Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY113 | ATLETİZM | 2 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, atletizm branşına ait temel teknikleri uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; atletizm branşına özgü terimlerin tanımı, tarihsel gelişim süreci, atletizm yarışma kuralları, kısa, orta, uzun mesafe koşuları, atmalar ve atlamalar konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Atletizm branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Atletizm branşının tarihsel gelişim sürecini özetler. |
Atletizm branşına ait saha ölçülerini açıklar. |
Atletizm branşına ile ilgili yarışma kurallarını açıklar ve uygular. |
Atletizm branşına ait temel teknik becerileri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve Atletizm’in tarihçesi | Anlatım soru-cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Atletizmin temel özellikleri, atletizmin sınıflandırılması ve atletizm branşlarına ait saha ölçüleri | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
3 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma ve video izleme | Orta ve uzun mesafe koşuları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Sürat koşuları, koşu dirilleri ve Sprint temel form ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Video izleme | Koşu çıkışının temel formlarının uygulamalı çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Video izleme | Bayrak koşuları ve bayrak değişimlerinin anlatımı ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
7 | Video izleme | Yüksek atlama ve teknikleri Ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Ara sınav hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi, uygulamalı grup çalışması ve eşli çalışmalar |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Geçmiş olimpiyat oyunlarındaki atletizm müsabakalarının incelenmesi | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
11 | Video izleme | Uzun atlama ve teknikleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
12 | Video izleme | Üç adım atlama temel kuralları, tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösteri yöntemi ve bireysel çalışma |
13 | Video izleme | Çekiç atma ve disk atma temel formları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma |
14 | Video izleme | Gülle atma ve cirit atma temel formları ve uygulama çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve bireysel çalışma |
15 | Video izleme ve yorumlama | Final sınavına hazırlık çalışmaları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi, bireysel ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel. |
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul. |
Anderson, M.K. , Parr, G.P. ve Hall, S.J. (2012). Foundations of Athletic Training: Prevention, Assessment, and Management, 5th Edition. LWW, US. |
Hillman, S.K. (2012). Core Concepts in Athletic Training and Therapy With Web Resource (Athletic Training Education). Human Kinetics, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |