TR EN

REKREASYON VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY115 REKREASYON VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Rekreasyonel sporun yönetimsel sürecine ilişkin temel sorunları tartışabilecek ve rekreasyonel spora ilişkin sürdürülebilirlik ve gönüllülük anlayışının önemini açıklayabilecek bilgi birikimini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, Rekreasyonel sporun gelişimi, tarihsel, felsefi, sosyolojik ve psikolojik boyutları, sağlık için rekreasyonel spor, rekreasyonel sporda yönetim, organizasyon, liderlik, kişilerarası ilişkiler, sürdürülebilirlik ve gönüllülük konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyon ve spor bilimlerinin temel kavramlarını tanımlar.
Rekreasyonel sporun tarihsel gelişimini açıklar.
Rekreasyonel sporun felsefi, sosyolojik ve psikolojik boyutlarını açıklar ve yorumlar.
Rekreasyonel sporun yönetimsel, organizasyonel süreçlerini ve rekreasyonel spor liderliğine ilişkin temel sorunları tartışır.
Rekreasyonel sporda sürdürülebilirlik ve gönüllülük çalışmalarını tartışır ve yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Rekreasyon ve Spor Bilimlerinin Temel Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyon ve Oyun Teorileri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Sporun Tarihsel Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Sporun Felsefi Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Sporun Sosyolojik Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Değerlendirme
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Sporun Psikolojik Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Bireysel Çalışma
7 Literatür Tarama Rekreasyonel Sporda Kişilerarası İlişkilerin Temel Dayanakları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyonel Sporun Eğitsel (Pedagojik) Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Video İzleme Sağlık İçin Rekreasyonel Sporun Temel İçerikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, video Gösterim
11 Literatür Tarama Rekreasyonel Sporun Yönetim ve Organizasyonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi
12 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video İzleme Rekreasyonel Spor Liderliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim
13 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Ekorekreasyon ve Rekreasyonel Sporda Sürdürülebilirlik Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması
14 Yazılı ve görsel literatür tarama Rekreasyonel Sporda Gönüllülük ve Toplumsal Projeler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Bireysel ve Grup Çalışması
15 Yazılı ve görsel literatür tarama Öğrenci Sunumları Uygulamalı Bireysel ve Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi.
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 4 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 8 4 32
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0