Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY421 | SPOR TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI VE MONİTÖRİZASYON | 7 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, antrenman ve müsabaka sırasındaki sporcu performans takip araçlarının kavranması ve elde edilen verilerin performans ve teknik taktik boyutta analiz değerlendirilmesi becerisinin kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Sporcuların antrenman ve müsabakalar esnasında gösterdikleri performans parametrelerine ait verileri toplama, analiz etme ve yorumlamasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sporcu takibinin gerekçesini ve önemini açıklar. Sporcu takibinde ölçüm araçlarını ifade eder. Sporcu takibinde branşın teknik-taktik analizini yapar. Bireysel ve takım sporlarında performans takibini ve analizini yapar. Güncel sporcu takibi/görüntüleme teknolojilerini listeler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sporcuları niçin takip ederiz? Bireysel sporcu takibinin önemi | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
2 | Konu ile ilgili kitap okuma | Sporcu takibinde kullanılan ölçüm araçları | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
3 | Konu ile ilgili kitap okuma | Antrenman stresinin fizyolojik etkileri | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
4 | Konu ile ilgili kitap okuma | Antrenman stresinin belirlenmesi; iç ve dış yük. | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
5 | Konu ile ilgili kitap okuma | Antrenman stresinin belirlenmesi; iç ve dış yük. | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Performans Takibi; Kassal yorgunluk | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Performans takibi; Bilişsel Testler | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Performans takibi; Kalp Atım Sayısı | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
10 | Köşe yazısı okuma ve özeti | Güncel sporcu görüntüleme teknolojileri; Giyilebilir teknolojiler | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
11 | İlgili internet sitelerini inceleme | Güncel sporcu görüntüleme teknolojileri; Mobil teknolojiler | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
12 | Ppt sunum hazırlama | Bireysel Sporlarda Oyuncu Takibi ve Analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Bireysel Sporlarda Oyuncu Takibi ve Analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Takım Sporlarında Oyuncu Takibi ve Analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Takım Sporlarında Oyuncu Takibi ve Analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
D. Leo, D. Alexandre, and C. Karim, Monitoring fatigue and training load in soccer, Lambert Academic Publishing |
McGuigan, M. (2017). Monitoring training and performance in athletes. Human Kinetics. Çeviri: Dr. Sümer ALVURDU, Ankara: Hipokrat Kitapevi |
D. Leo, D. Alexandre, and C. Karim, Monitoring fatigue and training load in soccer, Lambert Academic Publishing |
Bubbs, M. (2019). PEAK: The new science of athletic performance that is revolutionizing sports. Chelsea Green Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |