TR EN

ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY101 ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, Engellilerde ve spor biliminin temel kavramlarının gelişim sürecini, engel türlerini açıklayabilme, engel türlerinin duygusal, zihinsel ve fiziksel özelliklerine göre sınıflandırabilmek, beden eğitimi ve spor kavramının engelli bireyler üzerindeki etkilerini açıklyabilmek ve paralimpik branşların tarihini ve kuralları kavrayabilme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; spor kültürünün oluşmasını sağlayan spor biliminin temel kavramlarını, engelli bireylerin engel türüne göre duygusal ve zihinsel durumları hakkındaki genel bilgileri, beden eğitimi ve spor kavramanın engelli bireyler üzerindeki etkilerini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar.
Engellilerde Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar.
Engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar.
Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan spor organizasyonlarını tanır.
Uyarlanmış fiziksel aktivite uygulamalarını tartışır.
Bireyselleştirilmiş Beden eğitimi programı hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, işleyişi ve haftalık ders konuları hakkında genel bilgilendirme Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Özel Eğitimde kavramlar, ilkeler, hizmetler ve sayısal bilgiler Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili dergi okuma Engelliğin Nedenleri ve Türleri Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Beden Eğitimi ve Sporda Ayrıştırılmış Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleşik Eğitim Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti Uyarlanmış Fiziksel Aktivite Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Bireyselleştirilmiş Beden Eğitimi Programı Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Ppt Sunum hazırlama Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimsel Katkıları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Ppt Sunum hazırlama Özel Gereksinimli Çocuklar ve Motor Gelişim Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Ppt Sunum hazırlama Özel Gereksinimli Çocukların Motor Becerilerinin ve Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Ppt sunum hazırlama Türkiye'de Engelli Federasyonları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları: Paralimpik Oyunlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları:Özel Olimpiyatlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Spor Organizasyonlarında Sporcuların Seçilme Kriterleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara.
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara.
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US.
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 9 4 36
Ara Sınav 1 5 5
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0