Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY103 | ENGELLİLERDE SPOR TARİHİ | 1 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, beden eğitimi ve sporun tarihsel sürecini anlatabilecek, beden eğitimi ve spor disiplini içerisinde engelli bireylerin kültürler arası farklılıklara dayanan toplumsal etkilerini yorumlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; oyun, beden eğitimi ve spor kavramları, hareket kavramı ve engellilik, ilk çağlarda ve ilk çağ uygarlıklarında hareketin gelişimi, Antik Yunan ve Antik Roma dönemi, Olimpiyat oyunları ve Paralimpik Oyunlar, engellilerde spor organizasyonları, engelli spor branşları, Türkiye’de engelli spor branşları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Beden eğitimi, spor ve oyun kavramlarını açıklar, bu kavramları engelliler hareket kültürü ile bağdaştırarak tartışır. |
Eski uygarlıklarda engelli bireylere yönelik hareket kültürünü anlatır, aralarındaki farkı yorumlar. |
Toplumsal özelliklerin ve toplumsal farklılıkların engelli sporuna olan etkisini anlatır. |
Antik Olimpiyat Oyunları, Modern Olimpiyat Oyunları ve Paralimpik Oyunların özelliklerini ve gelişim sürecini anlatır. |
Engellilerde beden eğitimi ve spor disiplini ile ilgili süreçlerin toplumsal etkilerini açıklar ve yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Oyun, beden eğitimi ve spor kavramları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Video | İlkçağlarda hareket kavramı ve spor | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Video | Türk, İran (Pers), Çin ve Hint uygarlıklarında hareket kavramı ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Video | Antik Yunan dönemi, Antik Olimpiyatlar ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Video | Antik Roma dönemi ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Video | 19. yüzyıl modern sporlar dönemi. Dünyada engellilerde beden eğitimi ve sporda yeni anlayışlar | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Modern Olimpiyatların tarihçesi ve Paralimpik Oyunların doğuşu | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde uluslararası spor organizasyonları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde modern sporun toplumsal boyutları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engellilerde beden eğitimi ve sporun gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Video | Engelli spor branşları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engelli spor branşları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engelli spor branşları ile ilgili yapılan çalışmaların örnek olay analizi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demirhan G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara. |
Çakır V.O. (2014). Sporun Sosyolojik Boyutları. Spor Yayınevi, Ankara. |
İnal A.N. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Yayın, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Genel Toplam | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |