Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY102 | ENGELLİLERDE ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; Özel eğitimde uygulanan ilkeleri açıklayacak ve engelli çocuklara yönelik beden eğitimi uygulamalarında kullanılan öğretim yöntemlerini tartışacak bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler ve Özel eğitimde kavramlar, Türkiye'de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması, Engellilerde öğretim ilke ve yöntemleri, Engelliliğin nedenleri, Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri, Görme engelli çocuklar ve eğitimleri, İşitme engelli çocuklar ve eğitimleri, Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimleri, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, Kaynaştırma uygulamaları, Bireysel beden eğitimi programı ve Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel eğitimde kullanılan temel kavramları tanımlar. |
Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedeflerini ve önemini açıklar. |
Engelliliğin nedenlerini ve çeşitlerini açıklar. |
Özel eğitimde uygulanan ilkeleri açıklar. |
Engelli çocuklara yönelik beden eğitimi uygulamalarında kullanılan öğretim yöntemlerini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler ve Özel eğitimde kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Türkiye'de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Engellilerde öğretim ilke ve yöntemleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Engelliliğin nedenleri (Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrası) | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Kromozom ve gene bağlı özürler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Genel konu tekrarı | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Görme engelli çocuklar ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | İşitme engelli çocuklar ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Kaynaştırma uygulamaları | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Bireysel beden eğitimi programı | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma | Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri | Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. |
Özer, D. (2018). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayıncılık,Ankara. |
Hack, S., Block, M. (2020). Inclusive Physical Education Around The World. by Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |