Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY303 | ENGELLİLERDE REKREASYON | 5 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, zaman ve serbest zamanı değerlendirme engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan rekreatif aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek. |
İçerik: | Dersin içeriği; Öğrencilere serbest zaman ve Rekreasyonun tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, engellilerde rekreasyon organizasyonlarının yapılması, Dünyada ve Türkiye’de rekreasyon bilincinin oluşturulması, engelli bireylerin hayatında rerkreasyon ihtiyacının belirlenmesinin önemini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Serbest zaman ,rekreasyonun tanımı, özellikleri ve sınıflandırılmasını açıklar. |
Engellilerde Rekreasyon aktivitelerinin tarihsel gelişim sürecini özetler. |
Engellilerde rekreatif spor organizasyonlarına ait plan hazırlama ve uygulama sürecine yönelik hazırlık çalışmalarını yürütür. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Serbest zaman, rekreasyon kavramlarını tanımlama | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Serbest zamanı kullanım ve çeşitleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engellilerde Beden eğitimi ve sporun, kökenin rekreasyon ile Gelişimi ve faydaları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili dergi okuma | Engelli bireylerin rekreasyon ihtiyacının belirlenemsi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Engellilerde açık alan rekreasyonu | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Engellilerde kapalı alan rekreasyonu | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yaşam boyu spor anlayışı | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Dünya ve Türkiye’de spor örgütleri | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Köşe yazısı okuma ve özeti | Türk spor sisteminin gelişimi ve teşkilatlanması | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | İlgili internet sitelerini inceleme | Engelli Spor Türleri ve Branşları. | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Ppt sunum hazırlama | Engellilerde beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar. | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Ppt sunum hazırlama | Teorik: Sporda YöneUygulama: Öğrenci sunumlarıtim ve Organizasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Paralimpik Olimpiyat tarihi ve oyunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Yarışma sistemleri Uygulama: Öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara. |
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul. |
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara. |
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US |
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US. |
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |