Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY302 | ENGELLİLERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 6 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; Ölçme-Değerlendirmenin tanımı ve doğası, ölçme analizi ve organizasyonu, insan performansının ölçüm alanları (Bilişsel, Duyusal ve Devinişsel). Alanlara özgü ölçme araçları, ölçme araçlarının geçerliliği-güvenirliği ve standardizasyonu. Engelli ve engelli spor dallarına ilişkin ölçme araçları ele alınmaktadır. |
İçerik: | Engelli bireylerde ölçmenin tanımı ve önemi, ölçmenin temelleri, ölçekler, ölçme hatası (ölçeklerin yapısı ve seçiciliği), bilişsel ve duyuşsal davranışın ölçülmesi, psiko motor davranışın ölçülmesi, değerlendirme, motor performans testlerinin yapısı ve seçiciliği, engellilerde spor beceri testlerinin değerlendirilmesi, özel alanlarda ölçme konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bu dersin sonunda öğrenci, Testler, ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkilere ilişkin bilgiye sahiptir |
Ölçme hatalarını tanımlar. |
Ölçme ve değerlendirme arasındaki farklılıkları ortaya koyar ve farklı ölçek türlerini tanımlar. |
Engelli Branşlarında spor becerilerini (psikomotor davranışları), Bilişsel ve duyuşsal davranışları ölçmede kullanılan testleri tanımlar. |
Engellilerde Ölçme ve Değerlendirme ile ilgili tüm bilgilere sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanımlar,Engel Nedenleri,Engellilerin Sınıflandırılması, Dünyada ve Türkiyede Engelli durumu | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engellilerde Ölçmeye İlişkin Temel Kavramlar ve Ölçmenin Önemi | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
4 | Literatür tarama | Ölçmenin Anlamı | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
5 | Literatür tarama | Ölçme ve Ölçekler | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
6 | Literatür tarama | Ölçme Hatası | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
7 | Literatür tarama | Ölçme Aracındaki Hatayı Giderecek Özellikler | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Ölçme Aracının Güvenirliği | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
10 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Ölçme Aracının Geçerliği | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
11 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engelli Bireylerin Bilişsel Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım,soru- cevap,tartışma |
12 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Engelli Bireylerin Psikomotor Özelliklerin Ölçülmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Engellilerde Bireysel Spor Branşlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Engellilerde Takım Sporları Branşlarında Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Araçları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer,D.S. (2001). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor, Nobel yayınları, Ankara. |
Özçelik, D. A. (2010). Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |