TR EN

ENGELLİLERDE SPOR YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY304 ENGELLİLERDE SPOR YÖNETİMİ 6 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, engelli alanında yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Yönetim bilimlerinin gelişimi, engelli alanıdna Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar.
Engelli alanında Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir.
Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Yöneticilik düzeyleri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti Çağdaş yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Engelliler hizmeti veren kurumlar Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Dünya ve Türkiye’de Engelliler için spor örgütleri Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti Engellilere hizmet veren işletmelerde personel seçimi Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 İlgili internet sitelerini inceleme Engellilere hizmet veren işletmelerde yönetim yapısı Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür tarama Engellilere hizmet veren işletmelerde yöneticilerin dikkat etmesi gereken hususlar Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Literatür tarama Engelli hizmeti veren işletme açma koşulları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Literatür tarama Engelli merkezlerinde liderlik Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Engelli merkezine ziyaret Uygulama: Öğrenci sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001
Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 1 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 75
Genel Toplam 75
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0