| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| EEY304 | ENGELLİLERDE SPOR YÖNETİMİ | 6 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDOĞAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, engelli alanında yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışabilme, sorunları çözümleme yöntemlerini açıklayabilme ve çağdaş yönetim anlayışına ilişkin farklı çalışma konularıyla ilgili elde ettiği verileri yorumlayabilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği; Yönetim bilimlerinin gelişimi, engelli alanıdna Yönetim ve örgüt kavramları, Yönetici ve liderlik tanımları ve özellikleri, Klasik, neoklasik ve modern yönetim teorileri, Çağdaş yönetimde seçme konular; Yönetimin işlevleri: Planlama, Örgütleme, Yürütme, Koordinasyon, Denetim gibi konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Yönetim bilimlerine ilişkin temel kavramları açıklar. |
| Engelli alanında Yönetim sürecinin işlevlerini inceler ve bu işlevleri birbirleri ile ilişkilendirir. |
| Yönetim bilimlerine ilişkin temel örgütsel sorunları tartışır ve sorunları çözümleme yöntemlerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Yönetimin tanımı, anlamı, yönetim düşüncesi ve süreci, tarihsel gelişimi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
| 2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Yöneticilik düzeyleri, yöneticilik ve liderlik temel kavramları, yetenek, rol ve özellikleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
| 3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Klasik Yönetim Yaklaşımı: Bilimsel Yönetim Yaklaşımı ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Klasik yönetim yaklaşımı: Yönetim süreçleri, bürokrasi yaklaşımları ve örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 5 | Konu ile ilgili makale okuma | Neoklasik yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Çağdaş yönetim yaklaşımı: Temelleri ve geliştirilen modeller, örnek olay analiz sonuçlarının incelenmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engelliler hizmeti veren kurumlar | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 8 | Literatür tarama | Dünya ve Türkiye’de Engelliler için spor örgütleri | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 9 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Engellilere hizmet veren işletmelerde personel seçimi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | İlgili internet sitelerini inceleme | Engellilere hizmet veren işletmelerde yönetim yapısı | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
| 12 | Literatür tarama | Engellilere hizmet veren işletmelerde yöneticilerin dikkat etmesi gereken hususlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
| 13 | Literatür tarama | Engelli hizmeti veren işletme açma koşulları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
| 14 | Literatür tarama | Engelli merkezlerinde liderlik | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
| 15 | Ppt sunum hazırlama | Engelli merkezine ziyaret Uygulama: Öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Tortop, N., İsbir E.G., Aykaç, B., Yayman, H., Özer, M.A. (2017). Yönetim Bilimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
| Özer, D. “Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor”. Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001 |
| Bateman, T.S., Snell S.A., Hill, M. (2017). Yönetim. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
| Yıldız, M.L., Saruhan, S. (2013). Çağdaş Yönetim Bilimi. Beta Basım Yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
| Genel Toplam | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |