Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY306 | ZİHİNSEL ENGELLİLERDE EGZERSİZ VE SPOR | 6 | 3 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; Zihinsel engelli bireylerin motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, Zihinsel engelli bireylerin özellikleri, Zihinsel engelin başlıca nedenleri, dünyada ve Türkiye’de sayısal durumları, Zihinsel engelli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, Zihinsel engelli bireylere yönelik öğretim yöntemleri , Zihinsel engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, yarışma organizasyonları, Zihinsel engelli bireylerin tanısı, yoğun ve sürekli eğitim, Zihinsel engelli çocuklarda sporla kazandırılması istenen davranışlar, Zihinsel engelli bireylerin motor gelişimleri , Zihinsel engelli çocuklarda duyusal bütünleme faaliyetleri , Zihinsel engelli bireylerin spor seçiminde dikkat edilecek konular, Zihinsel engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamalarının uyarlanması, Zihinsel engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Zihinsel engelli bireylerde egzersiz ve spora ilişkin temel kavramları tanımlar. |
Zihinsel engelli bireylerin eğitiminde egzersiz sporun önemini açıklar. |
Dünyada ve Türkiye’de Zihinsel engelli bireyler için düzenlenen spor organizasyonlarını açıklar. |
Zihinsel engelli çocuklarının gelişiminde kullanılan duyusal bütünleme tekniklerini uygular. |
Zihinsel engelli bireylerim motor gelişimine yönelik fiziksel uygunluk programları hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engellilik ve zihinsel engellilik ile ilgili genel kavramlar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerin fiziksel ve psikososyal özellikleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Dünyada ve Türkiye’de zihinsel engelliliğe sebep olan başlıca nedenler | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelliğin tanı yöntemleri, zihinsel engelliliğin sınıflandırılması ve zihinsel engelli bireylerin hakları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerin eğitiminde sporun yeri ve önemi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerin eğitimine yönelik öğretim programları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerin yapabildikleri sporlar ve katılabildikleri yarışma organizasyonları | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerde sportif sınıflandırma ve branş seçiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerde psikomotor gelişim | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Çoklu yetersizliği olan engelli bireylerin özellikleri, gelişimi ve sportif aktivite seçimi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerde spor yaptırırken dikkat edilmesi gereken hususlar,uyarlama ve antrenman planlaması | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireylerde duyusal bütünleme faaliyetleri | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireyler için fiziksel uygunluk programları ve performans değerlendirmesi | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama, video izleme | Zihinsel engelli bireyler için egzersiz programları analizi ve çok yönlü gelişim için program tasarımı | Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. |
Özer, D. (2018). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayıncılık,Ankara. |
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 2 | 6 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |