Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY401 | ÖZEL EĞİTİMDE YASALAR STANDARTLAR VE ETİK | 7 | 2 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, özel gereksinimli bireylerin başta eğitim olmak üzere tüm yasal haklarını düzenleyen, dünya ve Türkiye´de yürürlükte olan kanun, ulusal ya da uluslararası sözleşme, yönetmelik, çerçeve program gibi yasal metinler hakkında bilgi kazanılması |
İçerik: | engelliler alanında Uluslararası ve ulusal yasal düzenlemeler ve özel gereksinimi olan bireyler, yasaların özel eğitimdeki önemi, anayasa, özel eğitim hakkında kanunlar, yönetmelikler ve genelgeler, yasaların geliştirilmesini ve uygulanmasını etkileyen faktörler, öğretmen, anne - baba, okul sistemi vb. rolleri, sosyal ve eğitsel haklar, yasaların uygulanmasında karşılaşılan sorunlar, yasal düzenlemeler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel öğretimde yasal düzenlemeler ve standartlar ile ilgili ilgili temel kavramları tanımlar. |
Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemeleri açıklar. |
Özel öğretimde kanunlar, yönetmeliklerin tarihsel gelişimini anlatır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içereği | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili dergi okuma | Özel eğitimde beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Devlet Planlama Teşkilatının özel bireyler için kalkınma planları uygulamaları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Milli Eğitim Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği uygulamaları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Spor bakanlığı özel eğitim yönetmeliği uygulamaları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Köşe yazısı okuma ve özeti | Özel eğitim müfredatı standartı | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | İlgili internet sitelerini inceleme | Türkiye’de ve Dünya’da Özel Eğitim Kurumu açma yasaları ve prensipleri | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Ppt sunum hazırlama | Özel Eğitim kurumlarının teknik donanımı ve personel çalıştırma standartları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Özel eğitimde çalışma ve çalıştırma etiği | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Araştırma: İstanbul ili çevresinde özel eğitim kurumlarını inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Araştırma: İstanbul ili çevresinde özel eğitim kurumlarını inceleme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_07/09101900_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_07072018.pdf |
https://www.gsb.gov.tr/Duyuru/161854/tc-milli-egitim-bakanligi-ile-tc-genclik-ve-spor-bakanligi-arasinda-is-birligi-protokolu.aspx |
James Gallagher, Mary Ruth Coleman, Samuel Kirk, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık |
Prof. Dr. Ayşegül Ataman, Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş, gündüz eğitim ve yayıncılık, 2003 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |