TR EN

ENGELLİLERDE OYUN HAREKET VE RİTİM EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY402 ENGELLİLERDE OYUN HAREKET VE RİTİM EĞİTİMİ 8 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Farklı engel türlerine sahip bireyleri için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygulayacak ve bu oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Uyarlanmış oyun, hareket ve ritim kavramı, doğuşu ve gelişimi, Engellilerde Oyun pedagojisi, Uyarlanmış Eğitsel oyun, hareket ve ritim sınıflandırılması, Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış oyun, hareket ve ritim, Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış oyun, hareket ve ritim konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uyarlanmış oyun, hareket ve ritim ile ilgili kavramları tanımlar.
Uyarlanmış oyun, hareket ve ritimleri oyun karakterlerine göre sınıflandırır.
Farklı engel türlerine sahip bireyler için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygular.
Engelli bireylerde uyarlanmış oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar ve Türkiye’deki yapılan sportif aktivitelerin genel durumu Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
2 PPT Dosyası, Literatür tarama Engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal özellikleri ile sporun bu özellikler üzerindeki gelişimsel etkileri Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
3 PPT Dosyası, Literatür tarama Oyunun tanımı ve oyunun özellikleri Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
4 PPT Dosyası, Literatür tarama Oyun kuramları, oyun evreleri ve oyun çeşitleri Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
5 PPT Dosyası, Literatür tarama Oyunun spor eğitimindeki yeri ve önemi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
6 PPT Dosyası, Literatür tarama Oyun planı hazırlama, oyun uygulamaları ve oyun analizi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
7 PPT Dosyası, Literatür tarama Temel hareket eğitiminin ilkeleri ve özellikleri Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 PPT Dosyası, Literatür tarama Hareket eğitimini etkileyen faktörler ve sporcu gelişim evrelerinin analizi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
10 PPT Dosyası, Literatür tarama Farklı engel grupları için fiziksel uygunluk değerlendirmeleri Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
11 PPT Dosyası, Literatür tarama Farklı engel grupları için performans analizi ve hareket eğitimi program tasarımı Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
12 PPT Dosyası, Literatür tarama Engelli bireyler için sporda koordinatif yetilerin önemi ve gelişim programları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
13 PPT Dosyası, Literatür tarama Engellilerde koordinasyon gelişimi için program tasarımı Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
14 PPT Dosyası, Literatür tarama Engelli bireylerde ritim yetisi ve sporda önemi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
15 PPT Dosyası, Literatür tarama Ritim eğitimi teknikleri ve uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Demirel, D. (2017). Eğitsel Oyunlar Kolektif. Kesit Yayınları, Ankara.
Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara
Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 2 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 2 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0