Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY402 | ENGELLİLERDE OYUN HAREKET VE RİTİM EĞİTİMİ | 8 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Farklı engel türlerine sahip bireyleri için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygulayacak ve bu oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceleyecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Uyarlanmış oyun, hareket ve ritim kavramı, doğuşu ve gelişimi, Engellilerde Oyun pedagojisi, Uyarlanmış Eğitsel oyun, hareket ve ritim sınıflandırılması, Eğitsel oyunların planlanması, farklı engel türlerine göre belirlenmesi, Paralimpik Spor branşlarına özgü uyarlanmış oyun, hareket ve ritim, Temel motorik özelliklere göre uyarlanmış oyun, hareket ve ritim konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uyarlanmış oyun, hareket ve ritim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Uyarlanmış oyun, hareket ve ritimleri oyun karakterlerine göre sınıflandırır. |
Farklı engel türlerine sahip bireyler için uyarlanmış oyun faaliyetlerini uygular. |
Engelli bireylerde uyarlanmış oyunların temel motorik özellikler üzerindeki etkilerini inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar ve Türkiye’deki yapılan sportif aktivitelerin genel durumu | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Engelli bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal özellikleri ile sporun bu özellikler üzerindeki gelişimsel etkileri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Oyunun tanımı ve oyunun özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Oyun kuramları, oyun evreleri ve oyun çeşitleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Oyunun spor eğitimindeki yeri ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Oyun planı hazırlama, oyun uygulamaları ve oyun analizi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Temel hareket eğitiminin ilkeleri ve özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Hareket eğitimini etkileyen faktörler ve sporcu gelişim evrelerinin analizi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Farklı engel grupları için fiziksel uygunluk değerlendirmeleri | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Farklı engel grupları için performans analizi ve hareket eğitimi program tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Engelli bireyler için sporda koordinatif yetilerin önemi ve gelişim programları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Engellilerde koordinasyon gelişimi için program tasarımı | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Engelli bireylerde ritim yetisi ve sporda önemi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Literatür tarama | Ritim eğitimi teknikleri ve uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demirel, D. (2017). Eğitsel Oyunlar Kolektif. Kesit Yayınları, Ankara. |
Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara |
Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |