Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EEY208 | ENGELLİLERDE BECERİ ÖĞRENİMİ | 4 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, beden eğitimi ve sporun tarihsel sürecini anlatabilecek, beden eğitimi ve spor disiplini içerisinde engelli bireylerin beceri öğrenimi süreçlerini detaylı bir şekilde yorumlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği; Engellilik kavramları, engelliliğe yönelik spor ve egzersiz temelli kuramlar, güncel engellilik uygulamaları, engelli bireylere yönelik kuvvet ve kondisyon programlama dizaynı, engellilik türlerine göre egzersiz yöntemleri, engelliliğe özel teknolojik ekipman ve güncel bilgilerin uygulanması, beceri öğrenimi ve gelişiminin takibi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları öğrenir. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler. Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar. Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak ifade eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramlar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engellilere yönelik egzersiz ve spor bilimleri kuramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engelli bireylere yönelik egzersiz program hazırlığı ve uygulaması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanılarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları incelenmesi ve güncel uygulamalara yönelik veri ve sonuçların analiz edilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konuların incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemleri ve uygun egzersiz programının dizaynı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ppt sunum hazırlama | Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek, engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütmek, ekipman teknoloji ve yazılımlarını kullanmak ve değerlendirme sonuçlarının analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
10 | Ppt sunum hazırlama | Alanı ile ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik işbirliği, bireysel karar alma ve çözüm odaklılık | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
11 | Ppt sunum hazırlama | Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip edilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
12 | Ppt sunum hazırlama | Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranışsal uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
13 | Ppt sunum hazırlama | Beceri öğrenimi uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Ppt sunum hazırlama | Beceri öğrenimi uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Ppt sunum hazırlama | Beceri öğrenimi uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özbey Ç. (2007) Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi. YA-PA Yayınları, Ankara. |
İnal A.N. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Yayın, Ankara. |
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul. |
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 51 |
Genel Toplam | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |