TR EN

ENGELLİLERDE BECERİ ÖĞRENİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEY208 ENGELLİLERDE BECERİ ÖĞRENİMİ 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TANER ATASOY
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, beden eğitimi ve sporun tarihsel sürecini anlatabilecek, beden eğitimi ve spor disiplini içerisinde engelli bireylerin beceri öğrenimi süreçlerini detaylı bir şekilde yorumlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır
İçerik: Dersin içeriği; Engellilik kavramları, engelliliğe yönelik spor ve egzersiz temelli kuramlar, güncel engellilik uygulamaları, engelli bireylere yönelik kuvvet ve kondisyon programlama dizaynı, engellilik türlerine göre egzersiz yöntemleri, engelliliğe özel teknolojik ekipman ve güncel bilgilerin uygulanması, beceri öğrenimi ve gelişiminin takibi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları öğrenir. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler. Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar. Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak ifade eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramlar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Engellilere yönelik egzersiz ve spor bilimleri kuramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Engelli bireylere yönelik egzersiz program hazırlığı ve uygulaması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanılarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları incelenmesi ve güncel uygulamalara yönelik veri ve sonuçların analiz edilmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
5 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konuların incelenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
6 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemleri ve uygun egzersiz programının dizaynı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlanması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
8 - ARA SINAV -
9 Ppt sunum hazırlama Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek, engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütmek, ekipman teknoloji ve yazılımlarını kullanmak ve değerlendirme sonuçlarının analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
10 Ppt sunum hazırlama Alanı ile ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik işbirliği, bireysel karar alma ve çözüm odaklılık Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
11 Ppt sunum hazırlama Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip edilmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
12 Ppt sunum hazırlama Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranışsal uygulamalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem
13 Ppt sunum hazırlama Beceri öğrenimi uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
14 Ppt sunum hazırlama Beceri öğrenimi uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
15 Ppt sunum hazırlama Beceri öğrenimi uygulamaları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özbey Ç. (2007) Özel Eğitimde Kavram ve Beceri Öğretimi. YA-PA Yayınları, Ankara.
İnal A.N. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Yayın, Ankara.
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul.
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 51
Genel Toplam 51
Toplam İş Yükü / 25.5 2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0