| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| PES205 | GENERAL TRAINING KNOWLEDGE I | 3 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak genel bir antrenman programını uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği; Antrenmanda temel kavramlar, antrenman ile geliştirilmesi hedeflenen özellikler, antrenmanın organizmaya etkisi, antrenman planlama ilkeleri, yüklenme dinlenme ilişkisi ve genel yüklenme ilkeleri, kondisyonel özellikler ve antrenman metotları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Antrenman bilimine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
| Antrenman ilke ve yöntemlerini açıklar. |
| Antrenmanın motorik özelliklere etkisini tartışır. |
| Yüklenme ve dinlenme ilişkisinin performans üzerine etkilerini açıklar. |
| Antrenman ilke ve yöntemlerine ilişkin edindiği bilgiyi kullanarak antrenman programını uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Derse giriş, antrenman, antrenman bilimi ve temel kavramları | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 2 | Literatür tarama | Antrenmanın ilkeleri | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 3 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Yüklenme Öğeleri (yoğunluk, kapsam, süre, sıklık) | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 4 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Antrenmanın Organizma Üzerindeki Etkisi | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 5 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Kondisyonel (motorik) özellikler | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 6 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Kuvvetin tanımı ve sınıflandırılması, kuvveti etkileyen faktörler | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 7 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Kuvvet antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 8 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Dayanıklılığın tanımı, sınıflandırılması ve dayanıklılığı etkileyen faktörler | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Dayanıklılık antrenmanı geliştirme metotları ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sürat tanımı ve sınıflandırılması, süratı etkileyen faktörler | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Sürat antrenmanı geliştirme metotları ve uygulamalı örnek çalışmalar | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Performansta Yüklenme dinlenme ilişkisi | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 14 | Konuya ilişkin makale araştırması | Sportif verim, sportif verim bileşenleri | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 15 | Konuya ilişkin makale araştırması | Genel Tekrar ve örnek antrenman programlarının incelenmesi | Anlatım, soru, cevap yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. |
| Lyle, J. Cushion C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK. |
| Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul |
| Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara. |
| Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 40 | 0 | 200 |
| Genel Toplam | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |