Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PES208 | GENERAL TRAINING KNOWLEDGE II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, antrenman ilke ve yöntemlerine uygun olarak, motorik özellikleri geliştirmeye yönelik genel antrenman programı hazırlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; antrenman tanım, amaçları, temel kavramları, sportif verim ve sportif verim bileşenleri, Antrenman planlama ilkeleri, Sportif performans test ve yöntemleri, Spor yaralanmaları ve toparlanma, Motorik özellikleri geliştirmeye yönelik uzun süreli, yıllık, aylık, günlük planlama ve periyotlama prensipleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Antrenman planlama ilkelerini açıklar. |
Sportif performans ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. |
Performans ölçüm protokollerini uygular. |
Haftalık, aylık ve yıllık olarak planlanan antrenman programlarının performans üzerindeki etkilerini yorumlar ve sonuçlarını değerlendirir. |
Motorik özellikleri geliştirmeye yönelik genel antrenman programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derse giriş, antrenman tanım, amaçları, temel kavramları | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Vücut ağırlığı ile uygulanan antrenmanlarının temel ilkeleri ve planlaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Serbest ağırlık ve aletler ile uygulanan antrenmanlarının genel ilkeleri ve planlaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
4 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Direnç antrenmanlarının genel prensipleri ve uygulaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
5 | Konuya ilişkin kitap bölümü okuma | Direnç antrenmanlarının planlaması ve dönemlemesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
6 | Literatür tarama | Dayanıklılık antrenmanlarının temel özellikleri (aerobik ve anaerobik çalışmaları) | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
7 | Literatür tarama | Dayanıklılık antrenmanlarının planlaması ve dönemlemesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Hız ve çeviklik antrenmanlarının uygulanması, planlaması ve dönemlemesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
10 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Pliometrik antrenmanlarının temel ilkeleri, uygulanması, planlaması ve dönemlemesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
11 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Esneklik antrenmanlarının, uygulanması, planlaması ve dönemlemesi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
12 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Olimpik ve yıllık antrenman planlama ve periyotlaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
13 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Aylık ve haftalık antrenman planlama ve periyotlaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
14 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Günlük antrenman planlama ve periyotlaması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
15 | Mevcut antrenman programları inceleme ve yorumlama | Performans analizi yöntemleri | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kale, R. (2017). Antrenman Bilgisi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul. |
Lyle, J. ve Cushion, C. (2010). Sports Coaching, 1st Edition, Loughborough, UK . |
Dündar, U. (2015). Antrenman Teorisi, Nobel Yayın Evi, İstanbul. |
Bompa, T. O. (2013). Antrenman Kuramı ve Yöntemi, Spor Yayın Evi, Ankara. |
Açıkada, C. (2018) Antrenman Bilimi, Kuzey Kitapevi, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |