TR EN

SKILL LEARNING IN SPORTS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PES312 SKILL LEARNING IN SPORTS 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklayabilecek ve motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemleri ile ilgili test protokollerini uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; hareket ve becerinin tanımı ve genel kavramlar, beceri türleri, beceri öğreniminin sınıflandırılması, sporda bireysel farklılıklar, beceri öğrenme evreleri ve sınıflaması, beden eğitimi ve sporda öğrenme kuram ve yöntemleri, beceri öğreniminde duysal yardımcılar, beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, branşa özgü beceri testlerinin analizi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sporda beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Beceri öğrenimi ilkelerini açıklar.
Motor öğrenme kuramlarını açıklar.
Motor gelişimin sporda beceri öğrenimi ile ilişkisini tartışır.
Spor becerilerinin öğretilmesi ile ilgili prensipleri açıklar.
Motor becerilerin değerlendirilmesine ilişkin ölçüm yöntemlerini açıklar (explain) ve bu ölçümlerle ilgili test protokollerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Hareket ve becerinin tanımı, beceri çeşitleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beceri ve öğrenme, Becerilerin genel özellikleri ve beceri çeşitleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
3 Görsel ve yazılı kaynak tarama Sporda becerinin sınıflandırılması, motor gelişim ile beceri öğrenimi ile ilişkisi Anlatım ve soru cevap yöntemi
4 Görsel ve yazılı kaynak tarama Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve sporda çevresel, sosyal ve bireysel faktörler Anlatım ve soru cevap yöntemi
6 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve sporda öğrenme Kuram ve yöntemleri Anlatım ve soru cevap yöntemi
7 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar Anlatım ve soru cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı kaynak tarama Vize sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım ve soru cevap yöntemi
10 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
11 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
12 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beceri alıştırmalarının nitelik, nicelik ve zamansal yönleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
13 Görsel ve yazılı kaynak tarama Becerilerin transferi, reaksiyon zamanı ve motivasyon, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
14 Görsel ve yazılı kaynak tarama Beceri öğreniminde basit ve karmaşık hareketler, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
15 Testlerin incelenmesi Beceri testleri ve branşa özgü uygulama prensipleri, öğrenci sunumları Anlatım ve soru cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Avcıoğlu, H: (2005). Etkinlikler İle Sosyal Beceri Öğrenimi. Köksal Yayıncılık, İstanbul
Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, PEGEM-A Yayıncılık, Ankara
Kamar, A. (2008). Sporda Yetenek Beceri Ve Performans Testleri. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
Koç S. (2005). Beden Eğitimi Ve Sporda Beceri Gelişimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
Schmidt, R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practice, Champaing. Illinois. Human kinetics boks, Canada.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0