Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
COE402 | SPORTS FOR INDIVIDUALS WİTH SPECIAL NEEDS | 8 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, özel gereksinimli bireylere yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili ihtiyaçları açıklayabilecek ve uyarlanmış fiziksel aktivite programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Engellilerde spora ilişkin temel kavramlar, engel nedenleri, engelli bireylerin özellikleri, engelli gençlerin eğitiminde sporun yeri ve önemi, motor beceri testleri, engelli bireylerin katılabildikleri yarışmalar, engelliler için fiziksel aktivite programları ve farklı engel gruplarına yönelik spor aktiviteleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar. |
Engellilerde Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar. |
Engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar. |
.Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan spor organizasyonlarını tanır. |
Bireyselleştirilmiş Beden eğitimi programı hazırlar. |
Özel gereksinimli bireyler için uygulanan fiziksel aktivite ve spor etkinliklerinin özelliklerini inceler. |
Özel gereksinimli bireylere yönelik uyarlanmış fiziksel aktivite programı hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, işleyişi ve haftalık ders konuları hakkında genel bilgilendirme | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Özel Eğitimde kavramlar, ilkeler, hizmetler ve sayısal bilgiler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Engelliğin Nedenleri ve Türleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Beden Eğitimi ve Sporda Ayrıştırılmış Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleşik Eğitim | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Uyarlanmış Fiziksel Aktivite | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Bireyselleştirilmiş Beden Eğitimi Programı | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimsel Katkıları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Motor Gelişim | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Özel Gereksinimli Çocukların Motor Becerilerinin ve Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Türkiye'de Engelli Federasyonları | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları: Paralimpik Oyunlar, Özel Olimpiyatlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Farklı engel gruplarına yönelik spor aktiviteleri ve Spor Organizasyonlarında Sporcuların Seçilme Kriterler | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Genel tekrar ve Sınava hazırlık çalışması | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kafa, N. ve Atalay Güzel, N. (2016). Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma. Gazi Kitapevi, Ankara. |
Özer, S.D. (2013). Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. |
Özdağ, S. ve Kürkçü, R. (2005). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nadir Kitap, İstanbul. |
Thomas, N. ve Smith, A. (2008). Disability, Sport and Society. Routledge, England. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 100 |
Genel Toplam | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |