TR EN

ARCHITECTURAL DESING V DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC415 ARCHITECTURAL DESING V 7 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ALİ MEHDİZADE-Dr.Öğr.Üyesi MAHMOUD ZIN ALABADIN-Prof.Dr. MEHMET HARUN BATIRBAYGİL-Dr.Öğr.Üyesi MERYEM MÜZEYYEN FINDIKGİL-Dr.Öğr.Üyesi SEMİH GÖKSEL YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimarlığın tüm alt disiplinlerinde gerekli bilgiyi kazanmak, istenen mesleki düzeyin sağlandığını ortaya koyan çalışmanın hazırlanması. / To acquire the necessary knowledge in all sub-disciplines of architecture and to prepare the worker demonstrating that the required professional level is achieved.
İçerik: Problemin tanımlanması: Verilen bina ihtiyaç programının, arsa ve çevresinin ve diğer koşulların analizi. Analiz verilerinin tasarımda kullanımı, tasarım ölçütlerinin belirlenmesi, mekânsal ifade, tüm öğrenim boyunca elde edilen bilgi ve deneyimin kullanımı, problemin çözümüne ilişkin alternatiflerin geliştirilmesi ve çözüm geliştirme. / Identification of the problem: Analysis of the given building requirement program, plot and its surroundings and other conditions. The use of analysis data in design, determination of design criteria, spatial expression, use of knowledge and experience gained throughout the whole learning, development of solution alternatives and solution development.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1.Karmaşık programlı tasarım yapar. 2.İleri seviyede mimari program geliştirir. 3.Bina alt sistemlerini tasarımla bütünleştirir. 4.Tasarımda çevresel verilerini analizini yapar. 5.Tasarımı yeterli seviyede detaylandırır. 6.Bina programına uygun strüktür ve malzeme seçimi yapar. 7.Biçimsel kompozisyon oluşturur. 8.Sürdürülebilir tasarım ilkelerini uygular. 9.Erişilebilirlik bileşenlerini tasarımda uygular. / 1. design with complex architectural program 2. Develops advanced architectural program. 3. Integrates building subsystems into design. 4. Analyze the environmental data in the design. 5. Detail design at sufficient level. 6. Selects the structure and materials appropriate to the building program. 7. Create a formal composition. 8. Applies sustainable design principles. 9. Applies accessibility components in design.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Assignment of themes Konu açıklama, işleyiş açıklama -
2 - Analysis Analiz çalışmaları -
3 - Analysis Analiz çalışmaları -
4 - Analysis Analiz çalışmaları -
5 - Submission + review Ara değerlendirme -
6 - Design development Proje geliştirme -
7 - Design development Proje geliştirme -
8 - ARA SINAV -
9 - Design development Proje geliştirme -
10 - Design development Proje geliştirme -
11 - Submission + review Ara değerlendirme -
12 - Design development Proje geliştirme -
13 - Design development Proje geliştirme -
14 - Design development Proje geliştirme -
15 - Design development Proje geliştirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Keleş, R., (1990), Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi ,Ankara. Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme, (1996), Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
2
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
2
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
1
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
4
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
1
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
1
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
1
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 1 2 2
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 3 1 3
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 203
Genel Toplam 203
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0