Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ARC202 |
ARCHITECTURAL DESING II |
4 |
8 |
4 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Ders Ön Koşulu |
ARC209 - ARCHITECTURAL DESIGN I
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mimarlıkta proje tasarımı için gerekli temel bilgileri geliştirmek ve bu yeni bilgelerin tasarlanan proje aracılığıyla uygulanmasını gerçekleştirmek |
İçerik: |
Mimari Tasarım 1 dersinin devamı niteliğindeki Mimari Tasarım 2, proje tasarlama sürecinde eğimli bir arazide çalışılacak bir tasarım konusu ile soyut, sanatsal bir nosyonun nasıl sentezlenebileceği çekirdek düşüncesi üzerine kuruludur. Bir başka deyişle, tasarım süreci içerisinde ürün fizikselliğini kazanırken bir yandan da mekâna anlam yüklenmektedir. En geniş tanımıyla bu stüdyo, yapılı çevrenin analizi, anlaşılması ve temsilini önemserken, tüm bunların işlevle bir araya getirilmesine önem verir. Öğrencinin sözel ve grafik olarak kendi dağarcığını oluşturması, inşa edilmiş çevreyi daha iyi anlaması, tartışması, temsil etmesi ve onu düzenleyen mekanizmaların bir parçası olabilmesi sağlanacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1. İhtiyaç programı oluşturup buna bağlı tasarım yapar.
2. Mimari program geliştirir.
3. Projeyi tasarlanacağı arazi ile uyumlu şekilde eğime uygun çözer.
4. Bina alt sistemlerini tasarımla bütünleştirir.
5. Tasarımda çevresel verilerini analizini yapar.,
6. Bina programına uygun strüktür ve malzeme seçimi yapar.
7. Biçimsel kompozisyon oluşturur.
8. Erişilebilirlik bileşenlerini tasarımda uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Konu açıklama, proje geliştirme |
- |
2 |
- |
Analiz çalışmaları |
- |
3 |
- |
Analiz çalışmaları |
- |
4 |
- |
Ara değerlendirme |
- |
5 |
- |
Proje geliştirme |
- |
6 |
- |
Proje geliştirme |
- |
7 |
- |
Proje geliştirme |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Proje geliştirme |
- |
10 |
- |
Proje geliştirme |
- |
11 |
- |
Proje geliştirme |
- |
12 |
- |
Proje geliştirme |
- |
13 |
- |
Proje geliştirme |
- |
14 |
- |
Proje geliştirme |
- |
15 |
- |
Proje teslim öncesi değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Gehl, J.,(2011), Life Between Buildings, Using Public Space, Island Press, ISBN: 978-1597268271
Rudofsky, B (1987)., Architecture Without Architects, Reprint Edition, ISBN-13: 978-0826310040
Tasarım konulu yerli ve yabancı kitap ve periyodik yayınlar
Proje konusuna ilişkin yerli ve yabancı kitap ve periyodik yayınlar
Yönetmelikler ve Standartlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
With the architectural education, students will gain the advanced theoretical and practical knowledge, which are supported by educational sources containing current information, and also be able to discuss and evaluate physical composition systems and methods.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will have the comprehension and knowledge in relation to scientific, IT, aesthetic, art and historical and cultural infrastructure in the field of architecture.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will be able to apply the theoretical knowledge and applications gained in the programme in their working life.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will interpret and evaluate the environmental conditions required for architectural design by using their advanced knowledge and skills gained through the programme and they will also develop their ability to present their ideas and thoughts adequately in projects.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They can work independently both in architectural education and its related fields.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
They will take on responsibility individually or as a group member in order to solve unforeseen problems faced in the production field of architecture discipline.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
They will plan and manage activities with regards to professional development of the staff working under their responsibility in the production field of architecture discipline.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will make lifetime learning a priority in order to follow recent changes and innovations as necessary in architecture.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
They will be able to determine their learning needs during and after their educational life and channel them.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will inform individuals and institutions in the field of architectural. They will transfer their thoughts regarding architectural projects and problems using written, oral and presentation methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
They will share their thoughts and solution suggestions with professionals and non-professionals related to the field of architecture by supporting it with quantitative and qualitative data.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
They will organise activities regarding social environment with social awareness and they will take an effective role.
|
|
1 |
|
|
|
|
4 |
They will be able to use information technology effectively in the field of architecture.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They will act appropriately in the context of social, scientific and ethic values in all phases of architectural planning process including collecting and evaluating data, producing and implementing projects.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
They will take part in construction management in the context of authority and responsibility. They will also have adequate awareness of environment protection and health and occupational safety issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
20 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
210 |
|
Genel Toplam |
210 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|