TR EN

INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC108 INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN II 2 8 5 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimari Tasarıma Giriş II dersi hacim, mekan ve yer mimarilerini sorgulama, anlama, eleştirme, önerme, üretme ve temsil etme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Mimari denemeler ve teorik tartışmalar için gerekli olan yapma-üretme bilgisi/becerisi/alışkanlığını öğrencilere kazandırmak hedeflenir. Dönem sonunda öğrencilerin beden-mekan ilişkisinde, bir bağlam içinde, estetik/kompozisyon bilgilerini yansıtan, alanla ilişki kurabilen, nitelikli hacimleri olan, strüktürü kurgulanmış, yaratıcı bir mekan üretebilme yetisine sahip olmaları beklenir.
İçerik: Ders, Mimari Tasarıma Giriş 1 dersinde de tartışılan beden-mekan ilişkisi, kompozisyon kurgulama, strüktür/yüzey/hacim bilgileri ve soyutlama gibi konularda daha karmaşık beceri ve bilgi gerektiren kısa projeleri ve öğrencilerin tüm bu bilgileri kullanarak tasarlayacakları bağlamı kısıtlandırılmış bir mimari projeyi üretmelerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Stüdyo kültürü, üretme, üretme aşamaları, proje geliştirme becerilerinin edinilmesi
Hacim, mekan, yer kavramlarının üretilmesi ve ayrıştırılması
Soyutlama
Yaratıcı bir fikir üretebilme ve geliştirebilme
Strüktür, yüzey, basit sirkülasyon bilgisi
Yaparak bilgi üretme, deneysel yöntemlerle ve deneme yanılma yoluyla ortaya çıkan ürünler üzerinden mimarlığın sorgulanması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Soyutlama Öğrenci ve yürütücü işbirliği ile kararlaşırlılan kavram, teori ve terimler üzerinden soyutlama
2 - Soyutlama Soyutlanan terimin maket ile üç boyutlu olarak üretilmesi
3 - Soyutlama Ortaya çıkan ürün üzerine verilen kritikler doğrultusunda projeyi geliştirme
4 - Beden-Mekan Beden mekan ilişkisi, beden-beden ilişkisi kavramlarını tartışma, okuma, izleme.
5 - Beden-Mekan Öğrencinin spesifik bir beden-mekan ilişki örneği gözlemleyip bunu maketle ifade etmesi
6 - Topoğrafya Topoğrafya tartışması, ilginç topoğrafya örnekleri
7 - Topoğrafya Öğrencilerin alışılmadık fakat gerçek coğrafyaları maketle temsil etmesi
8 - ARA SINAV -
9 - Topoğrafya - Mekan Üretilen topoğrafya üzerine tek işlevli bir mekan üretme için araştırma ve tartışma
10 - Topoğrafya - Mekan Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması
11 - Topoğrafya - Mekan Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması
12 - Küçük Ölçekli Bina Kentte bir alan seçilmesi, basit analizler yapılması
13 - Küçük Ölçekli Bina Deneysel strüktürlerle hacimler olşturma
14 - Küçük Ölçekli Bina Oluşturulan hacimlerin yere özel mekanlara dönüşmesi
15 - Küçük Ölçekli Bina Mekanlara işlev atama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

María José Martínez Sánchez, DYNAMIC CARTOGRAPHY: BODY, ARCHITECTURE, AND PERFORMATIVE SPACE, Routledge Advances in Theatre & Performance Studies

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
With the architectural education, students will gain the advanced theoretical and practical knowledge, which are supported by educational sources containing current information, and also be able to discuss and evaluate physical composition systems and methods.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will have the comprehension and knowledge in relation to scientific, IT, aesthetic, art and historical and cultural infrastructure in the field of architecture.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will be able to apply the theoretical knowledge and applications gained in the programme in their working life.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will interpret and evaluate the environmental conditions required for architectural design by using their advanced knowledge and skills gained through the programme and they will also develop their ability to present their ideas and thoughts adequately in projects.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They can work independently both in architectural education and its related fields.
4
2
They will take on responsibility individually or as a group member in order to solve unforeseen problems faced in the production field of architecture discipline.
1
3
They will plan and manage activities with regards to professional development of the staff working under their responsibility in the production field of architecture discipline.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will make lifetime learning a priority in order to follow recent changes and innovations as necessary in architecture.
5
2
They will be able to determine their learning needs during and after their educational life and channel them.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will inform individuals and institutions in the field of architectural. They will transfer their thoughts regarding architectural projects and problems using written, oral and presentation methods.
3
2
They will share their thoughts and solution suggestions with professionals and non-professionals related to the field of architecture by supporting it with quantitative and qualitative data.
3
3
They will organise activities regarding social environment with social awareness and they will take an effective role.
2
4
They will be able to use information technology effectively in the field of architecture.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They will act appropriately in the context of social, scientific and ethic values in all phases of architectural planning process including collecting and evaluating data, producing and implementing projects.
1
2
They will take part in construction management in the context of authority and responsibility. They will also have adequate awareness of environment protection and health and occupational safety issues.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 1 4 4
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 8 80
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0