Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ARC108 |
INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN II |
2 |
8 |
5 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mimari Tasarıma Giriş II dersi hacim, mekan ve yer mimarilerini sorgulama, anlama, eleştirme, önerme, üretme ve temsil etme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Mimari denemeler ve teorik tartışmalar için gerekli olan yapma-üretme bilgisi/becerisi/alışkanlığını öğrencilere kazandırmak hedeflenir. Dönem sonunda öğrencilerin beden-mekan ilişkisinde, bir bağlam içinde, estetik/kompozisyon bilgilerini yansıtan, alanla ilişki kurabilen, nitelikli hacimleri olan, strüktürü kurgulanmış, yaratıcı bir mekan üretebilme yetisine sahip olmaları beklenir. |
İçerik: |
Ders, Mimari Tasarıma Giriş 1 dersinde de tartışılan beden-mekan ilişkisi, kompozisyon kurgulama, strüktür/yüzey/hacim bilgileri ve soyutlama gibi konularda daha karmaşık beceri ve bilgi gerektiren kısa projeleri ve öğrencilerin tüm bu bilgileri kullanarak tasarlayacakları bağlamı kısıtlandırılmış bir mimari projeyi üretmelerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Stüdyo kültürü, üretme, üretme aşamaları, proje geliştirme becerilerinin edinilmesi |
Hacim, mekan, yer kavramlarının üretilmesi ve ayrıştırılması |
Soyutlama |
Yaratıcı bir fikir üretebilme ve geliştirebilme |
Strüktür, yüzey, basit sirkülasyon bilgisi |
Yaparak bilgi üretme, deneysel yöntemlerle ve deneme yanılma yoluyla ortaya çıkan ürünler üzerinden mimarlığın sorgulanması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Soyutlama |
Öğrenci ve yürütücü işbirliği ile kararlaşırlılan kavram, teori ve terimler üzerinden soyutlama |
2 |
- |
Soyutlama |
Soyutlanan terimin maket ile üç boyutlu olarak üretilmesi |
3 |
- |
Soyutlama |
Ortaya çıkan ürün üzerine verilen kritikler doğrultusunda projeyi geliştirme |
4 |
- |
Beden-Mekan |
Beden mekan ilişkisi, beden-beden ilişkisi kavramlarını tartışma, okuma, izleme. |
5 |
- |
Beden-Mekan |
Öğrencinin spesifik bir beden-mekan ilişki örneği gözlemleyip bunu maketle ifade etmesi |
6 |
- |
Topoğrafya |
Topoğrafya tartışması, ilginç topoğrafya örnekleri |
7 |
- |
Topoğrafya |
Öğrencilerin alışılmadık fakat gerçek coğrafyaları maketle temsil etmesi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Topoğrafya - Mekan |
Üretilen topoğrafya üzerine tek işlevli bir mekan üretme için araştırma ve tartışma |
10 |
- |
Topoğrafya - Mekan |
Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması |
11 |
- |
Topoğrafya - Mekan |
Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması |
12 |
- |
Küçük Ölçekli Bina |
Kentte bir alan seçilmesi, basit analizler yapılması |
13 |
- |
Küçük Ölçekli Bina |
Deneysel strüktürlerle hacimler olşturma |
14 |
- |
Küçük Ölçekli Bina |
Oluşturulan hacimlerin yere özel mekanlara dönüşmesi |
15 |
- |
Küçük Ölçekli Bina |
Mekanlara işlev atama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
María José Martínez Sánchez, DYNAMIC CARTOGRAPHY: BODY, ARCHITECTURE, AND PERFORMATIVE SPACE, Routledge Advances in Theatre & Performance Studies |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
1 |
4 |
4 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
8 |
80 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
27 |
0 |
204 |
|
Genel Toplam |
204 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|