TR EN

INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ARC108 INTRODUCTION TO ARCHITECTURAL DESIGN II 2 8 5 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İLKE CİRİTCİ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mimari Tasarıma Giriş II dersi hacim, mekan ve yer mimarilerini sorgulama, anlama, eleştirme, önerme, üretme ve temsil etme becerilerini kazandırmayı amaçlar. Mimari denemeler ve teorik tartışmalar için gerekli olan yapma-üretme bilgisi/becerisi/alışkanlığını öğrencilere kazandırmak hedeflenir. Dönem sonunda öğrencilerin beden-mekan ilişkisinde, bir bağlam içinde, estetik/kompozisyon bilgilerini yansıtan, alanla ilişki kurabilen, nitelikli hacimleri olan, strüktürü kurgulanmış, yaratıcı bir mekan üretebilme yetisine sahip olmaları beklenir.
İçerik: Ders, Mimari Tasarıma Giriş 1 dersinde de tartışılan beden-mekan ilişkisi, kompozisyon kurgulama, strüktür/yüzey/hacim bilgileri ve soyutlama gibi konularda daha karmaşık beceri ve bilgi gerektiren kısa projeleri ve öğrencilerin tüm bu bilgileri kullanarak tasarlayacakları bağlamı kısıtlandırılmış bir mimari projeyi üretmelerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Stüdyo kültürü, üretme, üretme aşamaları, proje geliştirme becerilerinin edinilmesi
Hacim, mekan, yer kavramlarının üretilmesi ve ayrıştırılması
Soyutlama
Yaratıcı bir fikir üretebilme ve geliştirebilme
Strüktür, yüzey, basit sirkülasyon bilgisi
Yaparak bilgi üretme, deneysel yöntemlerle ve deneme yanılma yoluyla ortaya çıkan ürünler üzerinden mimarlığın sorgulanması

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Soyutlama Öğrenci ve yürütücü işbirliği ile kararlaşırlılan kavram, teori ve terimler üzerinden soyutlama
2 - Soyutlama Soyutlanan terimin maket ile üç boyutlu olarak üretilmesi
3 - Soyutlama Ortaya çıkan ürün üzerine verilen kritikler doğrultusunda projeyi geliştirme
4 - Beden-Mekan Beden mekan ilişkisi, beden-beden ilişkisi kavramlarını tartışma, okuma, izleme.
5 - Beden-Mekan Öğrencinin spesifik bir beden-mekan ilişki örneği gözlemleyip bunu maketle ifade etmesi
6 - Topoğrafya Topoğrafya tartışması, ilginç topoğrafya örnekleri
7 - Topoğrafya Öğrencilerin alışılmadık fakat gerçek coğrafyaları maketle temsil etmesi
8 - ARA SINAV -
9 - Topoğrafya - Mekan Üretilen topoğrafya üzerine tek işlevli bir mekan üretme için araştırma ve tartışma
10 - Topoğrafya - Mekan Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması
11 - Topoğrafya - Mekan Öğrenci denemeleri üzerinden işlev, ölçek, strüktür, sirkülasyon tartışması
12 - Küçük Ölçekli Bina Kentte bir alan seçilmesi, basit analizler yapılması
13 - Küçük Ölçekli Bina Deneysel strüktürlerle hacimler olşturma
14 - Küçük Ölçekli Bina Oluşturulan hacimlerin yere özel mekanlara dönüşmesi
15 - Küçük Ölçekli Bina Mekanlara işlev atama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

María José Martínez Sánchez, DYNAMIC CARTOGRAPHY: BODY, ARCHITECTURE, AND PERFORMATIVE SPACE, Routledge Advances in Theatre & Performance Studies

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile güncel bilgiler içeren ders kaynakları ile desteklenen ileri düzeydeki torik ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve biçimsel kompozisyon sistemlerini ve yöntemlerini tartışır.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanında gerekli, bilimsel, bilgisayar tabanı bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamaları bilgileri çalışma alanlarında uygular.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitiminde edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak yapı tasarımı için gerekli çevresel verileri yorumlar, değerlendirir ve proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini geliştirir.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık eğitimi ile disiplininin üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabililir.
4
2
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olaral sorumluluk alır.
1
3
Mimarlık disiplininin üretim alanlarında sorumluluğu altında çalışanların bir proje kapsamında gelişimlerine yönelik etkinler planlar ve yönetir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
5
2
Öğrenim hayatı boyunca ve sonrasında öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mimarlık alanı ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, mimari proje ve mimari sorunlar hakkında düşüncelerini yazılı, sözlü ve sunum yöntemleri ile aktarır.
3
2
Mimarlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunların çözüm önerilerini sayısal ve niteliksel veriler ile destekleyerek, uzman olan ve olmayan kişiler ile paylaşır.
3
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre ile ilgili proje ve etkinlikler düzenler ve bu etkinliklerde etkin rol üstlenir.
2
4
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar kullanma lisansı ile birlikte bişilim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
mimarlık alanı ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, projelerin oluşturulması ve yerinde uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
1
2
Mimarlıkta yapı yönetimi yetki ve sorumlulukları içinde yer alır, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 1 4 4
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 8 80
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0