Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM107 |
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
1 |
2 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu zorunlu dersle öğrencilere elektrik ve elektroniğin temel kavramlarının
tanıtılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler,maddenin temel yapısından
başlayarak elektriğin oluşum mekanizmasını anlayacaklar; doğru ve alternatif
akım, elektriksel ölçüm cihazları, yarıiletken malzeme ve aygıtlar, sayısal
elektronik ve mantık devre kavramlarını öğrenirken bir yandan da örnek soru
ve alıştırmalar üzerinde çalışacaklar, bazı basit problemleri çözecekler ve bu
problemler onlara sonraki 7 dönem boyunca alacakları derslerde
karşılaşacakları daha karmaşık problemleri çözmelerinde yardımcı olacaktır. |
İçerik: |
Atom Modeli, Maddenin Yapısı, Elektriğin Temel Mekanizması, Elektrik
Üretim Mekanizmaları: Piller ve Diğer Yapılar, Doğru Akım Kavramı; Doğru
Akım Devrelerine Giriş; Akım ve Gerilim Kavramları; Direnç, Yarıiletkenlere
Giriş; Yarıiletken Aygıtlar, Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları,
Mikroişlemci Temelleri, Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1) Maddenin temel yapı taşı olan atoma dair kabul görmüş en modern
model uyarınca elektriğin oluşum mekanizmasını tanımlayabilir.
2) Tüm devre elemanlarını tanımlar, devre şemalarını okuyabilir ve
açıklayabilir.
3) Elektrikle ilgili temel kavramları (akım, gerilim, direnç, kapasitans,
endüktans) ve elektrik devrelerinin temel analiz yöntemlerini
tanımlayabilir.
4) Elektriksel ölçüm cihazlarını tanımlar ve laboratuar ortamında
kullanabilir.
5) Elektronikle ve dolayısıyla yarıiletkenlerle ilgili temel kavramları
(eklem, delik, katkılama, eğilimleme) tanımlar ve diyot, transistör gibi
temel elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar.
6) Sayısal elektronik devreleri, mantık kapıları ile ifade eder ve
çalışma prensiplerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş: Atom Modeli, Maddenin Yapısı, Elektriğin Temel Mekanizması, Elektriğin |
- |
2 |
- |
Elektrik Üretim Mekanizmaları: Piller ve Diğer Yapılar |
- |
3 |
- |
Doğru Akım Kavramı; Doğru Akım Devrelerine Giriş; Akım ve Gerilim Kavramları; |
- |
4 |
- |
Doğru Akım Devre Analizi; Kapasitans ve Endüktans |
- |
5 |
- |
Doğru Akım Devre Analizi; Ölçüm Cihazları |
- |
6 |
- |
Alternatif Akım Kavramı; Alternatif Akım Devre Analizi |
- |
7 |
- |
Yarıiletkenlere Giriş; Yarıiletken Aygıtlar (Diyotlar ve Diyotlu Devreler) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yarıiletken Aygıtlar (Transistörler ve Transistörlü Devreler) |
- |
10 |
- |
Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları |
- |
11 |
- |
Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları |
- |
12 |
- |
Mikroişlemci Temelleri |
- |
13 |
- |
Mikroişlemci Temelleri |
- |
14 |
- |
Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamalar |
- |
15 |
- |
Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamalar |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1) Earl Gates, Introduction to Electronics, Cengage Publishing
2) Fundamentals of Electrical Engineering, G. Rizzoni, McGraw-Hill, 2009 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
15 |
30 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
10 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
10 |
30 |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
5 |
10 |
TOPLAM |
42 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|