TR EN

ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM107 ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 1 2 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu zorunlu dersle öğrencilere elektrik ve elektroniğin temel kavramlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler,maddenin temel yapısından başlayarak elektriğin oluşum mekanizmasını anlayacaklar; doğru ve alternatif akım, elektriksel ölçüm cihazları, yarıiletken malzeme ve aygıtlar, sayısal elektronik ve mantık devre kavramlarını öğrenirken bir yandan da örnek soru ve alıştırmalar üzerinde çalışacaklar, bazı basit problemleri çözecekler ve bu problemler onlara sonraki 7 dönem boyunca alacakları derslerde karşılaşacakları daha karmaşık problemleri çözmelerinde yardımcı olacaktır.
İçerik: Atom Modeli, Maddenin Yapısı, Elektriğin Temel Mekanizması, Elektrik Üretim Mekanizmaları: Piller ve Diğer Yapılar, Doğru Akım Kavramı; Doğru Akım Devrelerine Giriş; Akım ve Gerilim Kavramları; Direnç, Yarıiletkenlere Giriş; Yarıiletken Aygıtlar, Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları, Mikroişlemci Temelleri, Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1) Maddenin temel yapı taşı olan atoma dair kabul görmüş en modern model uyarınca elektriğin oluşum mekanizmasını tanımlayabilir. 2) Tüm devre elemanlarını tanımlar, devre şemalarını okuyabilir ve açıklayabilir. 3) Elektrikle ilgili temel kavramları (akım, gerilim, direnç, kapasitans, endüktans) ve elektrik devrelerinin temel analiz yöntemlerini tanımlayabilir. 4) Elektriksel ölçüm cihazlarını tanımlar ve laboratuar ortamında kullanabilir. 5) Elektronikle ve dolayısıyla yarıiletkenlerle ilgili temel kavramları (eklem, delik, katkılama, eğilimleme) tanımlar ve diyot, transistör gibi temel elektronik devre elemanlarının çalışma prensiplerini açıklar. 6) Sayısal elektronik devreleri, mantık kapıları ile ifade eder ve çalışma prensiplerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş: Atom Modeli, Maddenin Yapısı, Elektriğin Temel Mekanizması, Elektriğin -
2 - Elektrik Üretim Mekanizmaları: Piller ve Diğer Yapılar -
3 - Doğru Akım Kavramı; Doğru Akım Devrelerine Giriş; Akım ve Gerilim Kavramları; -
4 - Doğru Akım Devre Analizi; Kapasitans ve Endüktans -
5 - Doğru Akım Devre Analizi; Ölçüm Cihazları -
6 - Alternatif Akım Kavramı; Alternatif Akım Devre Analizi -
7 - Yarıiletkenlere Giriş; Yarıiletken Aygıtlar (Diyotlar ve Diyotlu Devreler) -
8 - ARA SINAV -
9 - Yarıiletken Aygıtlar (Transistörler ve Transistörlü Devreler) -
10 - Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları -
11 - Sayısal Mantık Devreleri ve Mantık Kapıları -
12 - Mikroişlemci Temelleri -
13 - Mikroişlemci Temelleri -
14 - Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamalar -
15 - Baskı Devre Kartı Tasarımı ve Uygulamalar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

1) Earl Gates, Introduction to Electronics, Cengage Publishing 2) Fundamentals of Electrical Engineering, G. Rizzoni, McGraw-Hill, 2009

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
5
2
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
0
2
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
0
3
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
0
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
0
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
4
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
0
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
4
2
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 15 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 3 10 30
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 3 10 30
Kısa Sınav 2 10 20
Kısa Sınav Hazırlığı 2 5 10
TOPLAM 42 0 180
Genel Toplam 180
Toplam İş Yükü / 25.5 7,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0