TR EN

HABERLEŞME SİSTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EEM310 HABERLEŞME SİSTEMLERİ 6 4 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu EEM108 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMLAMA

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Haberleşme sistemleri ve teknikleri konusunda öğrencinin temel yeterliliğinin sağlanması
İçerik: Haberleşme sistemlerinin temel bileşenleri ve çalışma ilkeleri, Analog doğrusal modülasyon, Standart Genlik Modülasyonu, Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu, Tek yanbant genlik modülasyonu, Artık yanbant genlik modülasyonu, Açı modülasyonu, Faz ve Frekans modülasyonu, Örnekleme Kuramı, Analog Darbe Modülasyonları PAM, PWM, PPM, Darbe kod modülasyonu PCM ve sayısal haberleşmenin temel ölçütleri, Frekans Çoğullama, Zaman Çoğullama, Dördün Taşıyıcılı Çoğullama

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Haberleşme sistemlerinin temel bileşenlerini ve işlevlerini öğrenir.
Haberleşme sistemlerinde kullanılan analog modülasyon yöntemlerini ve uygulamasını kavrar.
Çoğullama sistemlerini ve kullanım amaçlarını kavrar ve uygular.
Analog darbe modülasyonları, Örnekleme Kuramı ve Sayısal haberleşme sistemlerine geçiş ölçütlerini kavrar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Haberleşme Sistemlerine Giriş -
2 - Elektronik - İIetişim Sisteminin Temel Bileşenleri -
3 - İletişim kanalları, Karakteristikleri ve Matematiksel Modelleri -
4 - İşaretlerin ve Sistemlerin Frekans Düzlemlerinde Analizleri -
5 - Bant Sınırlı, Alçak Geçiren ve Bant Geçiren İşaretler -
6 - Doğrusal Modülasyon, Genlik Modülasyonu (GM-AM), Çift Yan Bant Genlik Modülasyonu (Standart Genlik Modülasyonu) (ÇYBGM-DSBAM), Bastırılmış Taşıyıcılı Çift Yan Bant Genlik Modülasyonu (BT ÇYBGM - SC DSBAM) -
7 - Doğrusal Modülasyon, Genlik Modülasyonu (GM-AM), Tek Yan Bant Genlik Modülasyonu (TYBGM-SSBAM), Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu (AYBGM- VSBAM) -
8 - ARA SINAV -
9 - Genlik Modülasyonu Modülatör ve Demodülatörler -
10 - İşaret Çoklama – Frekans Paylaşımlı Çoklama (FPÇ-FDM), Ortogonal Taşıyıcılı Çoklama -
11 - Doğrusal olmayan Modülasyon, Açı Modülasyonu, Frekans Modülasyonu (FM), Faz Modülasyonu ve (FzM - PM) -
12 - Doğrusal olmayan Modülasyon, Açı Modülasyonu, Açı Modülasyonlu İşaretlerin Spektral , Karakteristikleri, Açı Modülasyonu Modülatör ve Demodülatörler -
13 - Analog Darbe Modülasyonu, Darbe Genlik Modülasyonu PAM, Darbe Genişlik Modülasyonu PWM, Darbe Konum Modülasyonu PPM -
14 - Darbe Kod Modülasyonu (DKM - PCM), Delta Modülasyonu (DM - M) -
15 - İşaret Çoklama - Zaman Paylaşımlı Çoklama (ZPÇ - TDM) -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Haykin S., Moher M., İletişim Sistemleri, (5. Baskıdan Türkçe Çeviri) Palme Yayınevi, istanbul
Proakis J. G., Salehi M., İletişim Sistemlerinin Temelleri, (türkçe Çeviri),Nobel Yayınları, İstanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
2
2
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
2
2
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
3
3
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
3
2
Possess the ability to conduct effective individual study.
3
3
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
3
2
Develops positive attitude towards lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
3
2
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
3
2
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 7 8 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 8 8 64
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0