Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM307 |
SİNYALLER VE SİSTEMLER |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. BAYRAM ÜNAL |
Ders Ön Koşulu |
MAT106 - MATEMATİK II
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
1.Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin sınıflandırılması için
gerekli bilgilerin verilmesi
2.Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı doğrusal sistemlerin analizi için gerekli
bilgilerin verilmesi |
İçerik: |
İşaretlerin sınıflandırılması, temel işaretler, sistemlerin özellikleri ve sınıflandırılması,
doğrusal zamanla değişmez (DZD) sistemlerin zaman bölgesi analizi, Sürekli-Zamanlı
ve Ayrık-Zamanlı Fourier Serileri, Sürekli-Zamanlı ve Ayrık-Zamanlı Fourier
Dönüşümleri, doğrusal zamanla değişmez (DZD) sistemlerin frekans bölgesi analizi,
örnekleme, z-dönüşümü ve uygulamaları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerini tanımlar. |
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin zaman bölgesinde analizini gerçekleştirir. |
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin frekans bölgesinde analizini gerçekleştirir. |
Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin dönüşüm bölgesinde analizini gerçekleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş, işaret ve sistemlerin sınıflandırılması, temel işaretler |
- |
2 |
- |
Doğrusal Zamanla-Değişmez (DZD) sistemler, impuls yanıtı, konvolüsyon |
- |
3 |
- |
DZD sistemlerin zaman bölgesi analizi |
- |
4 |
- |
Diferansiyel ve fark denklemleri |
- |
5 |
- |
Sürekli-Zamanlı Fourier Serileri |
- |
6 |
- |
Ayrık-Zamanlı Fourier Serileri |
- |
7 |
- |
Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümü, Sürekli-Zamanlı Fourier Dönüşümünün Özellikleri |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Ayrık-Zamanlı Fourier Dönüşümü |
- |
10 |
- |
DZD sistemlerin frekans yanıtı |
- |
11 |
- |
Örnekleme |
- |
12 |
- |
z-dönüşümü |
- |
13 |
- |
Ters z-dönüşümü |
- |
14 |
- |
DZD sistemlerin z-dönüşümleri yardımıyla tanımlanması ve analizi |
- |
15 |
- |
Sistemlerin örneklenmiş sürekli zamanlı sinüsoitlere tepkisi, benzetim, örnek problemler |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
1 – Alan V. Oppenheim, Alan S. Willsky, Signals and Systems, Second Edition,
Prentice/Hall Signal Processing Series, 1997.
2 – Karris, Steven T., Signals and systems with MATLAB applications / Steven
T. Karris. , [electronic resource] :.--3rd ed.--Fremont, CA : Orchard Publications, c2007.
3 - Padmanabhan, K., A Textbook on signals and systems / K. Padmanabhan, S.
Ananthi.--1st ed.--New Delhi : New Age International Publisers , 2007.
4 - Haykin, Simon S., Signals and systems / Simon Haykin, Barry Van Veen.— New York : Wiley , 1998. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explains the fundamental engineering concepts of electrical and electronics science and relates them to the groundwork of electrical and electronics science.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uses theoretical and practical knowledge coming from electrical and electronics sciences, to find solutions to engineering problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines the components and the underlying process of a system and designs an appropriate model related to electrical and electronics under reasonable constraints.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Designs a model related to electrical and electronics with modern techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Determines, detects and analyzes the areas of electrical and electronics engineering science applications and develops appropriate solutions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Identifies, models and solveselectrical and electronics engineering problems by applying appropriate analytical methods.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Determines and uses the necessary electrical and electronics engineering technologies in an efficient way for engineering applications.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess the responsibility and ability to design and conduct experiments for engineering problems by collecting, analyzing and interpreting data.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess the ability to conduct effective individual study.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Takes responsibility as a team work and contributes in an effective way.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitors the developments in the field of electrical and electronics engineering technologies by means of books, internet and related journals and possess the required knowledge for the management, control, development and security of information technologies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Develops positive attitude towards lifelong learning.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Communicates effectively by oral and/or written form and uses at least one foreign language.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the issues of project management, practical applications and also environmental protection, worker's health and security.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Possess professional and ethical responsibility and willingness to share it.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Possess sufficient consciousness about the universality of electrical and electronics engineering solutions and applications and be well aware of the importance of innovation.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
6 |
12 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
2 |
8 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
TOPLAM |
38 |
0 |
125 |
|
Genel Toplam |
125 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|