Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
UCK104 |
STATİK |
2 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
1- Vektör cebri, kuvvet vektörü ve moment vektörü ve bunlarla ilgili işlemler hakkında bilgi vermek. 2- Düzlemde ve uzayda parçacığın ve rijit cismin dengesi hakkında bilgi vermek. 3- Alan ve çizgilerin birinci momentleri, geometrik merkez ve ağırlık merkezleri hakkında bilgi vermek 4- Kafes, çerçeve ve makine gibi yapılarda denge, bağ kuvvetleri ve iç kuvvetler hakkında bilgi vermek. 4- Alan ve kütle atalet momentleri hakkında bilgi vermek. |
İçerik: |
Mekaniğin temel kavram ve ilkeleri. Parçacık statiği. Rijit cisimler, eşdeğer kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin dengesi. Yayılı kuvvetler, ağırlık merkezi. Yapıların analizi, kafesler, çerçeveler ve makineler. Çubuk ve kablolarda iç kuvvetler. Sürtünme. Yayılı kuvvetler, atalet momentleri. Virtüel iş yöntemi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:
Vektör cebri, kuvvet vektörü ve moment vektörü ve bunlarla ilgili işlemler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Düzlemde ve uzayda parçacığın ve rijit cismin dengesi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Alan ve çizgilerin birinci momentleri, geometrik merkez ve ağırlık merkezleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Kafes, çerçeve ve makine gibi yapılarda denge, bağ kuvvetleri ve iç kuvvetler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Alan ve kütle atalet momentleri hakkında bilgi sahibi olacaktır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders kitabından okuma |
Giriş, mekaniğin temel kavram ve ilkeleri |
Görsel destekli düz anlatım |
2 |
Ders kitabından okuma |
Parçacık statiği |
Görsel destekli düz anlatım |
3 |
Ders kitabından okuma |
Rijit cisimlere etkiyen kuvvet ve momentler |
Görsel destekli düz anlatım |
4 |
Ders kitabından okuma |
Eşdeğer kuvvet sistemleri |
Görsel destekli düz anlatım |
5 |
Ders kitabından okuma |
Rijit cisimlerin dengesi |
Görsel destekli düz anlatım |
6 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, ağırlık merkezi |
Görsel destekli düz anlatım |
7 |
Ders kitabından okuma |
Yapıların analizi, kafesler |
Görsel destekli düz anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders kitabından okuma |
Yapıların analizi, çerçeve ve makineler |
Görsel destekli düz anlatım |
10 |
Ders kitabından okuma |
Çubuklarda iç kuvvetler |
Görsel destekli düz anlatım |
11 |
Ders kitabından okuma |
Kablolarda iç kuvvetler |
Görsel destekli düz anlatım |
12 |
Ders kitabından okuma |
Sürtünme |
Görsel destekli düz anlatım |
13 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, alan atalet momentleri |
Görsel destekli düz anlatım |
14 |
Ders kitabından okuma |
Yayılı kuvvetler, kütle atalet momentleri |
Görsel destekli düz anlatım |
15 |
Ders kitabından okuma |
Virtüel iş yöntemi |
Görsel destekli düz anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Mühendisler için Vektör Mekaniği, Statik, Ö. Gündoğdu, H.R. Öz ve O. Korkmaz (Vector Mechanics for Engineers, Statics, F.P. Beer, E.R. Johnson, E.R. Eisenberg 'den tercüme), |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
0 |
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
0 |
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
4 |
8 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
34 |
0 |
107 |
|
Genel Toplam |
107 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|